Forum > Färdiga produktioner

RIKKI/DIVIDEND/MARRUSCHKKA-RISE (NY version 27/1-15)

<< < (4/8) > >>

Marruschkka:
Ny edit: Per Divi säger följande om denna nya mix: " Jag hade en långtframskriden version med stråk (cellos, violiner (första och andra) altfioler, jag kopierade rakt av detta in i detta yngre (mer lättlyssnade) projekt. Jag höjde Marre upp 2-3db pga att ljudbilden blev mer komplex och ljudlig för de extra experimentet. Och komponerade ihop det gamla med det nya."
Jag tillägger att jag tonats ner lite, bara i mellanpartiet där stämmorna ska ligga mer i bakgrunden, blev mycket snyggare tycker jag :)
Sen har jag putsat till sångstämmorna lite mer.

Nu tycker vi att det låter jättefint. Vad tycker ni då? :D

/Marre

Dividend:
Jag putsade också på Marias stämmor, nu låter det nära intill perfekt! :)

bjurte:
Jo jag inser nog att man inte kan närma sig denna typ av musik på samma sätt som en 'POP' dänga.. :)
Här ska man nog se rösten som en del av helheten,ett instrument i samspråk så att säga..(Nu flummade allt Bjurte till det  :D )
Sång och melodi hörs ju, men det blir svårt att urskilja orden/texten.
Känner att jag behöver några fler lyssningar innan allt faller på plats, så jag går pån igen.. :D 

Dividend:
:D Ta den tid du behöver!

Marsall:
.riktigt sköna harmonier i orkestern.. Sången e lite dov i min lyss ..Mer crisp o reverb ..Men bra i volym ..Kanske lite mycket text.. Skulle vilja ha mer utdragssång ..Men Snygg sång i övrigt :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion