Forum > Färdiga produktioner

RIKKI/DIVIDEND/MARRUSCHKKA-RISE (NY version 27/1-15)

<< < (3/8) > >>

Marruschkka:
Ny verre, vi har tagit till oss av era synpunkter govänner, hoppas det blev bättre B) :)

/Marre

Asti:
Har inte kvar nivåerna i huvet sedan förra lyssningen  :), men det känns
som att sången kommer fram bättre nu!
/Asti

equality:
Jag tycker detta är ett fint stycke, seriöst och finkänsligt hanterat. En stillsam väv såhär i novembermörkret att njuta till. Måste vara svårsjunget med tanke på stora intervall och oförutsägbara melodier. Rätta till en del suringar och det blir än mer behagligt. Nivåerna låter helt rätta nu. 

Roffe H:
Vet inte hur det lät tidigare, men detta låter jättebra...helt ok nivåer. Vacker sång och komposition.  :)
/Roffe H

Wernborg:
Svårt stycke att sjunga kan jag tänka. Det låter som du sjungit in den alldeles för tidigt i processen, som om du inte är helt säker på melodin stora delar av låten. Kan såklart ha fel, men min känsla och gissning är att om melodin satt i ryggraden så skulle det levereras med större självförtoende och tonprecision också.

Har lite svårt att greppa detta. Kanske skulle jag valt mer variation i harmoniken om det var jag. Men nu var det ju inte jag som valde.  :D

Riktigt coolt när sången övergår i en flöjt. Mer sånt i arret!

På vissa ställen ändras ju harmonierna, men ni låter (medvetet?) bli att styrka det med en baston i samma riktning. Kanske hade det gett variationen jag eftersöker.

Tycker ändå att det finns något här som tilltalar, och med lite mer jobb så blir det finemang. Det som får bli mina tyck kring denna är sången enligt ovan, samt pianot som spelar över. Kanske gjordes det innan melodin, men kill your darlings krävs nog här.

Fint!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion