Kontrollrummet

RIKKI/DIVIDEND/MARRUSCHKKA-RISE (NY version 27/1-15)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Vår amerikanska musikvän Rikki har skrivit texten.
Divi har tonsatt den och mixat ihop.
Jag, Marre har sjungit.

En ny mycket utvecklad version på 8 minuter och delvis ny sångmelodi (gjord med viss möda men jag älskar stycket och Per har lagt ner ca 1 vecka på denna :wub:),  finns nu som blev klar(?) ikväll.
 
/Marre Marruschkka


 

Rise

rise
breaking through,
emerge into the morning light
from dark, warm soil
break free
rooted always  in earth
 

reach
stretching toward the sun
bending with the breezes that flow
dancing in the rainfall
drinking life
found in drops of dew

open petals unfolding reveal the heart
tendrils of spirit unfurling
 tasting the wind, the sun, the rain
welcoming bee and butterfly
lovers bringing life

Sow
bloom spent,
sowing the fruits of nurture
casting, into the soil from which you rose
seeding the future with promise
one bringing many
(casting, into the soil from which you rose
seeding the future with promise
one bringing many
casting, into the soil from which you rose
seeding the future with promise
one bringing many)

pass
making room
new blooms breaking through
emerging from dark, warm soil
gone and not gone
ever ongoing

rise
breaking through,
emerge into the morning light
from dark, warm soil
break free
rooted always in earth
reach
stretching toward the sun
bending with the breezes that flow
dancing in the rainfall
drinking life
found in drops of dew

 
lovers bringing life
gone and not gone
ever ongoing
rise
« Senast ändrad: 27.01.2015, 21:55:34 by Marruschkka »
https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Ståtligt stilla och stilfullt!
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Sången måste upp i volym ganska mycket.
/G
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
GötaPetter Maria !! Har du blevit liten som en'a tesked ??
Klarinetten låter så stoor så stoor, mot lilla lilla Maria...  :D
Eller så bara Upp med sången som Guranon va inne på.. ;)
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Tack för svar Gurano och bjurte. Jag gör så att jag tar bort klarinetten där Maria sjunger..
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Ståtligt stilla och stilfullt!

Kul att du tycker det, tack :rolleyes: Jag tycker att Divi gjort en väldigt fin tolkning här av Rikkis text, och hoppas jag lyckats göra detsamma. Per funderar på att lägga mer stråk.
Sången måste upp i volym ganska mycket.
/G
Jo, det hade du nog rätt i, nu kommer den fram bättre. Om det är tillräckligt ligger i åhörarens öra.
GötaPetter Maria !! Har du blevit liten som en'a tesked ??
Klarinetten låter så stoor så stoor, mot lilla lilla Maria...  :D
Eller så bara Upp med sången som Guranon va inne på.. ;)

Teskedsgumman har kaxat upp sig nu, fast är det tillräckligt respektinjagande, det är frågan?  ;)

Härligt och underfundigt stycke musik som var ett nöje att få brodera på :D
https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
Jomen nu hör man en melodi som sjungs, dock så överröstar Pianot fortfarande sången alldeles förmycket.
Kan höjas en bra bit till.
Snygg stycke hur som hellst.. ;)
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Jomen nu hör man en melodi som sjungs, dock så överröstar Pianot fortfarande sången alldeles förmycket.
Kan höjas en bra bit till.
Snygg stycke hur som hellst.. ;)
Jo bättre men håller med - pianot dominerar ljudbilden
/G
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Inget lättsjunget stycke det här! Sången ligger lite i bakgrunden och borde fram mer.
Svårt att få grepp på melodin. Vad gäller harmonier händer det lite för lite i mitt tycke.
Tyvärr inget som jag vid första lyssningen faller för. Ska lyssna mer och se om jag
hittar nya infallsvinklar.
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Tjou gänget!
Mycket extra låt detta, svåra harmonier och ingen lätt melodi.
Nån klok för länge sen sade "shoot the pianist" och här kan jag tänka mig en delvis sanning av påståendet. :D
Mixen e alldeles för pianostark, så ge lite mer rum åt resten av instrumenten please....
Pianot liras väldigt snyggt men det klarar sig bra i bakgrunden med lägre volym.
Så bara du fixar till en ny mix med sången i huvudroll så ska detta bli en riktigt godbit!
Och glömde ju stämmorna, upp med dom åxå!

h.   johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Ny verre, vi har tagit till oss av era synpunkter govänner, hoppas det blev bättre B) :)

/Marre
https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Har inte kvar nivåerna i huvet sedan förra lyssningen  :), men det känns
som att sången kommer fram bättre nu!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Jag tycker detta är ett fint stycke, seriöst och finkänsligt hanterat. En stillsam väv såhär i novembermörkret att njuta till. Måste vara svårsjunget med tanke på stora intervall och oförutsägbara melodier. Rätta till en del suringar och det blir än mer behagligt. Nivåerna låter helt rätta nu. 
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Vet inte hur det lät tidigare, men detta låter jättebra...helt ok nivåer. Vacker sång och komposition.  :)
/Roffe H
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Svårt stycke att sjunga kan jag tänka. Det låter som du sjungit in den alldeles för tidigt i processen, som om du inte är helt säker på melodin stora delar av låten. Kan såklart ha fel, men min känsla och gissning är att om melodin satt i ryggraden så skulle det levereras med större självförtoende och tonprecision också.

Har lite svårt att greppa detta. Kanske skulle jag valt mer variation i harmoniken om det var jag. Men nu var det ju inte jag som valde.  :D

Riktigt coolt när sången övergår i en flöjt. Mer sånt i arret!

På vissa ställen ändras ju harmonierna, men ni låter (medvetet?) bli att styrka det med en baston i samma riktning. Kanske hade det gett variationen jag eftersöker.

Tycker ändå att det finns något här som tilltalar, och med lite mer jobb så blir det finemang. Det som får bli mina tyck kring denna är sången enligt ovan, samt pianot som spelar över. Kanske gjordes det innan melodin, men kill your darlings krävs nog här.

Fint!


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Ny edit: Per Divi säger följande om denna nya mix: " Jag hade en långtframskriden version med stråk (cellos, violiner (första och andra) altfioler, jag kopierade rakt av detta in i detta yngre (mer lättlyssnade) projekt. Jag höjde Marre upp 2-3db pga att ljudbilden blev mer komplex och ljudlig för de extra experimentet. Och komponerade ihop det gamla med det nya."
Jag tillägger att jag tonats ner lite, bara i mellanpartiet där stämmorna ska ligga mer i bakgrunden, blev mycket snyggare tycker jag :)
Sen har jag putsat till sångstämmorna lite mer.

Nu tycker vi att det låter jättefint. Vad tycker ni då? :D

/Marre
« Senast ändrad: 18.11.2014, 10:48:11 by Marruschkka »
https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Jag putsade också på Marias stämmor, nu låter det nära intill perfekt! :)
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
Jo jag inser nog att man inte kan närma sig denna typ av musik på samma sätt som en 'POP' dänga.. :)
Här ska man nog se rösten som en del av helheten,ett instrument i samspråk så att säga..(Nu flummade allt Bjurte till det  :D )
Sång och melodi hörs ju, men det blir svårt att urskilja orden/texten.
Känner att jag behöver några fler lyssningar innan allt faller på plats, så jag går pån igen.. :D 
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil

Utloggad Marsall

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 635
    • Visa profil
.riktigt sköna harmonier i orkestern.. Sången e lite dov i min lyss ..Mer crisp o reverb ..Men bra i volym ..Kanske lite mycket text.. Skulle vilja ha mer utdragssång ..Men Snygg sång i övrigt :)


Utloggad Plinka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 000
  • Peace, Love and Missunderstanding
    • Visa profil
    • YogaDansa
Hej Mästerkatter!
WOW. Mitt första intryck är att Marres ståtliga röst passar klockrent till detta stycke. Harmonierna och arret är också väldigt vackra,
bitvis lite svårt för en vanlig enkel noobhjärna att hänga med på. Och nästa reflektion är att det måste vara svårsjunget, med komplicerad melodi och tempoändringar. Eller snarare svårt att lära sig melodin och växlingarna.
Men jag tycker att arret känns klart, och Marre gör bra ifrån sig med sin snygga vibratoröst och snygga stämmor...ska jag vara petig är jag inne på samma spår som Wernborg, att du Marre kan låta aningen osäker på melodin på något parti...

Vid 68 låter det som att det klippts i sångspåret.
Mixen är överlag balanserad och bra, lyssnar i mina mixningslurar nu, och tror att reverbet funkar bra, det ska inte vara mer i alla fall, snarare något mindre. Detsamma gäller delayet.

Nu har jag lyssnat två gånger, vid nästa lyssning kanske man tom kan lyssna på och analysera Rikkis text!  :D
Plinkplink och kram på er!
Plinkar på en låt...


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Jadu Plinka :wub:....du känner mig, och märker av småprylar som vi sångare får dras med ;)
Visst var det så att jag klippte i spåret  vid 00:68  för omtagning där den sista tonen blev avkortad med nån mikrosekund och en aningens kortare i efterklang, jag lyssnade igenom helheten ett antal gånger och det störde mig inte så  så det fick passera för mig, och Per har inte reagerat på den passagen.Bra det :) Men om han nu tycker det ska ändras, må det ske.

Tack för dina vässade öron och beröm fick jag oxå ;)

Annars sjöng jag rakt igenom detta väldigt svårsjungna stycke, hittade lite inspiration av Sting-melodier som hjälpte mig på vägen, bara som inspiration då.

Jag är ändå väldigt nöjd med hur det blev, jättesvårt och  roligt att sjunga på, utmaningar is tha shit :P :wub:

Tack oxå Marsall för fina ord!

Bjurte, tack för ditt engagemang och kunnande, du behövs alltid :D

/Marre
« Senast ändrad: 22.11.2014, 11:05:26 by Marruschkka »
https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Tjou igen!
Nu e de riktigt fin balans mellan både instrument och sången.
Detta är som att kolla på ett abstrakt postmodernt konstverk, man begriper absolut ingenting men ändå tittar man gärna och hela tiden hittar man nya detaljer.
Tillika låter låten som ett sammelsurium av instrument hit o dit, men ändå finns där en osynlig röd tråd som gör att intresset hålls uppe och man e lixåm bara nyfiken att veta hur det fortsätter.
Och Marre, du e en riktig baddare att hitta melodier till ett sånt svårt men snyggt musikstycke som bygger just på dessa okonventionella harmonier och tongångar.
Och jag tycker Per att du har lyckats fint med att borsta bort det där österländska som förr alltid kryddade dina alster. Dom var och är ju åxå väldigt fina stycken i sin genre men detta känner jag bättre för. Mixen och liret är toppen och som sagt, Marre på sång är pricken på I:et :)

h.   johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Lyssnar.

Snyggt stycke, som låter svårsjunget. Rösten är bra, kraftfull och utrycksfull, MEN, som jag skrev i Bjurtes låt, och som Wernborg skrev, så känns den sjungen tidigt i processen.

Det låter lite trevande och sökande. Med din kraftfulla röst så tror jag att du skulle tjäna på att repa in den en massa gånger, så den sitter rejält i ryggmärgen, och sen golva Per med en grym sånginsats som den på Bjurtes.

Med tanke på intensiten och styrkan i rösten har jag inget problem med att det händer massa saker instrumentalt bakom dig. Du är så stark att krusidullerna inte ens kommer i närheten av att störa =)

Så, bra start, men jag skulle ändå vilja höra dig sätta denna efter att ha sjungit en i duschen, i bilen, tja, efter att ha lyssnat till den 400 gånger i iPoden eller så.

det kommer ta den från good to great.


mixmässigt låter allt bra tycker jag.

gött!

https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Tjou igen!
Nu e de riktigt fin balans mellan både instrument och sången.
Detta är som att kolla på ett abstrakt postmodernt konstverk, man begriper absolut ingenting men ändå tittar man gärna och hela tiden hittar man nya detaljer.
Tillika låter låten som ett sammelsurium av instrument hit o dit, men ändå finns där en osynlig röd tråd som gör att intresset hålls uppe och man e lixåm bara nyfiken att veta hur det fortsätter.
Och Marre, du e en riktig baddare att hitta melodier till ett sånt svårt men snyggt musikstycke som bygger just på dessa okonventionella harmonier och tongångar.
Och jag tycker Per att du har lyckats fint med att borsta bort det där österländska som förr alltid kryddade dina alster. Dom var och är ju åxå väldigt fina stycken i sin genre men detta känner jag bättre för. Mixen och liret är toppen och som sagt, Marre på sång är pricken på I:et :)

h.   johan

Maria följer min komponerade vers (inledningen och slutet), däremellan gav jag henne frihet (i mitpartiet), jag ska nog komponera en sångmelodi i mellan-partiet som är bättre än den som Maria (inte för att den är dålig, men jag har idéer som bör vara bättre än det som sjungs. :)

Jag har inte skrivit något genuint kinesisk på snart 2 år. (förutom vintervisans fiol i min senaste alster, det håller jag på att fixa till, Mahan.)
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Lyssnar.

Snyggt stycke, som låter svårsjunget. Rösten är bra, kraftfull och utrycksfull, MEN, som jag skrev i Bjurtes låt, och som Wernborg skrev, så känns den sjungen tidigt i processen.

Det låter lite trevande och sökande. Med din kraftfulla röst så tror jag att du skulle tjäna på att repa in den en massa gånger, så den sitter rejält i ryggmärgen, och sen golva Per med en grym sånginsats som den på Bjurtes.

Med tanke på intensiten och styrkan i rösten har jag inget problem med att det händer massa saker instrumentalt bakom dig. Du är så stark att krusidullerna inte ens kommer i närheten av att störa =)

Så, bra start, men jag skulle ändå vilja höra dig sätta denna efter att ha sjungit en i duschen, i bilen, tja, efter att ha lyssnat till den 400 gånger i iPoden eller så.
Lyssnar.

Snyggt stycke, som låter svårsjunget. Rösten är bra, kraftfull och utrycksfull, MEN, som jag skrev i Bjurtes låt, och som Wernborg skrev, så känns den sjungen tidigt i processen.

Det låter lite trevande och sökande. Med din kraftfulla röst så tror jag att du skulle tjäna på att repa in den en massa gånger, så den sitter rejält i ryggmärgen, och sen golva Per med en grym sånginsats som den på Bjurtes.

Med tanke på intensiten och styrkan i rösten har jag inget problem med att det händer massa saker instrumentalt bakom dig. Du är så stark att krusidullerna inte ens kommer i närheten av att störa =)

Så, bra start, men jag skulle ändå vilja höra dig sätta denna efter att ha sjungit en i duschen, i bilen, tja, efter att ha lyssnat till den 400 gånger i iPoden eller så.

det kommer ta den från good to great.


mixmässigt låter allt bra tycker jag.

gött!


det kommer ta den från good to great.


mixmässigt låter allt bra tycker jag.

gött!



JAg har tvingats kärleksfullt att då henne attt sjunga den  a multiude of times. Hennes röst är inte av denna värld!

Det kommer en ny version. : Tack Emu...
« Senast ändrad: 26.11.2014, 19:41:12 by Dividend »
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Jag skriver i den gamla tråden. Maria kommer att sjunga in Rikki text igen.

Just nu undrar jag bara om låten låter. Mycket av det mörka, basfiolerna och så kan ta bort vid insjungning.

Vad tycks?
« Senast ändrad: 07.12.2014, 00:26:53 by Dividend »
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Jag skriver i den gamla tråden. Maria kommer att sjunga in Rikki text igen. Maria och Rikki medverkar ännnu inte i detta projekt

Just nu undrar jag bara om låten låter. Mycket av det mörka, basfiolerna och så kan ta bort vid insjungning.

Vad tycks?


 

Rise

rise
breaking through,
emerge into the morning light
from dark, warm soil
break free
rooted always  in earth
 

reach
stretching toward the sun
bending with the breezes that flow
dancing in the rainfall
drinking life
found in drops of dew

open petals unfolding reveal the heart
tendrils of spirit unfurling
 tasting the wind, the sun, the rain
welcoming bee and butterfly
lovers bringing life

Sow
bloom spent,
sowing the fruits of nurture
casting, into the soil from which you rose
seeding the future with promise
one bringing many
(casting, into the soil from which you rose
seeding the future with promise
one bringing many
casting, into the soil from which you rose
seeding the future with promise
one bringing many)

pass
making room
new blooms breaking through
emerging from dark, warm soil
gone and not gone
ever ongoing

rise
breaking through,
emerge into the morning light
from dark, warm soil
break free
rooted always in earth
reach
stretching toward the sun
bending with the breezes that flow
dancing in the rainfall
drinking life
found in drops of dew

 
lovers bringing life
gone and not gone
ever ongoing
rise
[/quote]
« Senast ändrad: 08.12.2014, 17:41:04 by Dividend »
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Tjou Per!
Innan jag kan kommenera måste jag fråga en sak,
är detta en ny verion på låten som finns i trådbörjan eller är detta ett nytt alster?

h.   johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Hej Mahan, det var den gamla du lyssnade på, kolla i trådhuvudet, jag lägger nu in en rykande ny version från idag på 10 minuter!
Per ska skala ner den för sång som jag inte sjungit in än, men det är verkligen lovande, det man hör :rolleyes:

/Marre
https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Tjou Marre,
ska bli kul att få lyssna på detta med sång, så jobba på! :D

h.  johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Orora dig inte Mahan, det blir nog bland det bästa jag lagt ut på kr :) Jag skriver dessutom sångmelodierna, Marre ser mig som en mästare på melod-skapande.
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Ja, den här väntar på nya fräscha sångspår! Levereras inom kort :D
https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Ny version i trådhuvudet!

Vår amerikanska musikvän Rikki har skrivit texten.
Divi har tonsatt den och mixat ihop.
Jag, Marre har sjungit.

En ny mycket utvecklad version på 8 minuter och delvis ny sångmelodi (gjord med viss möda men jag älskar stycket och Per har lagt ner ca 1 vecka på denna :wub:),  finns nu som blev klar(?) ikväll.
 
/Marre Marruschkka
« Senast ändrad: 27.01.2015, 21:57:26 by Marruschkka »
https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Tjou på er!
Har varit jättekul att få följa med utvecklingen av detta snygga alster, som ett årgångsvin som blir bara bättre med tiden.
Tycker allt sitter perfekt, och eftersom 8 minuter inte en gång kändes lång så betyder det att arret sitter snyggt.
Den instrumentala delen låter fantastisk, händer hela tiden nåt men inte för mycket och så har vi Marre som kronar hela stycket!
Det konstiga med denna låt är att jag märker att foten lixåm stampar takten och det brukar inte hända då det gäller klassisk musik, men Per har lyckats i sitt arr med att överföra rytmiken väldigt fint utan att använda sig av perkusions instrument.
Sång o text sitter fint, jättesvår melodi som du klarar fint Marre,  låter kanske lite pressat på dom delar där melodin åker lågt ner i registret. Och stämmor gillas alltid!
Snack delarna sitter fint men soundet kunde vara lite annorlunda än själva sångsoundet, testa t.ex med att skära rejält på nedre registret och lägg till nåt typ delay/reverb kanske.

Snyggt collabbat igen, gillas! :)

h.   johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............