Forum > Demolåtar
GUITAR 66 "Red House"
Håkan Nilsson:
Håkan Nilsson sång gitarr
Hans Stenberg bas
Roger Jonsson trummor
Inspelat live i studion, förutom sången som las på efteråt.
Gissa gitarren, strata eller tele?
https://soundcloud.com/guitar-66/red-house-141105
Roffe H:
Skitbra, om man får säga så? Härligt gitarrlir det hörs att trummorna är live. Grabbarna lirar bra, hälsa det.
Svårt att gissa gitarr...kanske strata? :wacko:
/Roffe H
Eddi:
Håkan i sitt ässe B)
Kanonbra lir av er alla men guran står ju ut - riktigt bra - tyckte jag hörde en viss "twang" där så jag får säga Telecaster då.
Håkan Nilsson:
--- Citat från: Eddi skrivet 06.11.2014, 15:19:45 ---Håkan i sitt ässe B)
Kanonbra lir av er alla men guran står ju ut - riktigt bra - tyckte jag hörde en viss "twang" där så jag får såga Telecaster då.
--- Slut citat ---
Det man lättast hör att det är telen är nog avsaknaden av svajspaksryckandet, som man inte kan låta bli när man spelar strata. Jag byggde mig en strata med telehals ganska nyss som blev riktigt bra, men jag är så inkörd på min 98 tele som jag köpte ny att jag trivs bäst med den. Har lite svårt att fatta den mani många gitarrister har att köpa o byta gitarrer hela tiden, o ha kanske fem eller tio dyringar på väggen. Den American Standard jag har låter ganska mycket Les Paul om stallmicken. Stall o halsmick är orginal, sen har jag satt dit en starta noiseless mittmick som jag växlar steglöst mellan stall o mittmick med tonkontrollen som inte är en tonkontroll utan en steglös balanskontroll. Trevägsswitchen sitter kvar, det här ger enormt mkt fler ljud än med en 5-way switch. Stratan som har vanlig 5-way switch känns lite tråkig med de fasta lägena. På den Red House spelar jag ganska mycket på mittmicken, och smyger in mer eller mindre av stallmicken. Stallmicken kan ju bli anings vass, då är det bara att backa tonkontrollen aningen mot mittmicken. Eller tvärtom, om man tycker mittmicken blir för dov.
Tycker det är skitkonstigt att inte alla elgitarrer är gjorda så här… B)
Marsall:
Det kändes precis som man steg ini en rökig lokal o biran o mystiken vandrade fram o tillbaka i rummet .. bra groovat ini kaklet :D
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida