Forum > Färdiga produktioner
Roffe H - Midnight hour blues (ny version)
MaxB:
Skön lyssning och med din röst så känns det som du förvaltar arvet efter Bob Dylan förbaskat bra! B) :P
Som om jag nu lyssnar på Dylans outgivna som nån hittat på en bortglömd vind någonstans.
Dividend:
Dylan, ja. Din sång är lik Dylans också, fast bätrre :lol:
Kan ite kommentera så mycket vad gäller blues, vad använde du för bluesskala i denna? :)
(Bra låt nevertheless.)
Roffe H:
Tack alla för lyssning och kommentarer. :)
Wernborg: Har varierat och ny inspelat gtarrfillsen, så det inte blir samma, hackigheten kan jag inte göra något åt nu men ska tänka på detta framöver. :huh:
Eddie: Har hivat upp sången nu. :wacko:
Max: Härlig kommentar! :D Dylan har väl alltid varit någon av en förebild, roligt att du gillar.
Dividend:Vet faktiskt inte så mycket om skalor, låten har bara tre ackord F Gm Bb (antar att det är vanlig F-durskala jag spelar då?)
Kul att du lyssnar... :)
Marruschkka:
Du gör en skön låt här, fast country är det inte helt och hållet för då hade jag fått ett mindre krupp-anfall :lol: ;)
Härlig lunk och bra sång, jag gillar det här.
Kul att höra dig i en annan genre.
Bra :D
/Marre
Roffe H:
--- Citat från: Marruschkka skrivet 18.11.2014, 17:53:36 ---Du gör en skön låt här, fast country är det inte helt och hållet för då hade jag fått ett mindre krupp-anfall :lol: ;)
Härlig lunk och bra sång, jag gillar det här.
Kul att höra dig i en annan genre.
Bra :D
/Marre
--- Slut citat ---
Tack Marre. Roligt att du gillar (även när jag lirar själv). Det är väl mer blues än country skulle jag tro. :)
/Roffe H
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida