Forum > Färdiga produktioner

Roffe H - Midnight hour blues (ny version)

<< < (5/7) > >>

MaxB:
Skön lyssning och med din röst så känns det som du förvaltar arvet efter Bob Dylan förbaskat bra!   B)  :P
Som om jag nu lyssnar på Dylans outgivna som nån hittat på en bortglömd vind någonstans.

Dividend:
Dylan, ja. Din sång är lik Dylans också, fast bätrre :lol:

Kan ite kommentera så mycket vad gäller blues, vad använde du för bluesskala i denna? :)

(Bra låt nevertheless.)

Roffe H:
Tack alla för lyssning och kommentarer.  :)

Wernborg: Har varierat och ny inspelat gtarrfillsen, så det inte blir samma, hackigheten kan jag inte göra något åt nu men ska tänka på detta framöver. :huh:

Eddie: Har hivat upp sången nu.  :wacko:

Max: Härlig kommentar!  :D Dylan har väl alltid varit någon av en förebild, roligt att du gillar.

Dividend:Vet faktiskt inte så mycket om skalor, låten har bara tre ackord F Gm Bb (antar att det är vanlig F-durskala jag spelar då?)
Kul att du lyssnar... :)

Marruschkka:
Du gör en skön låt här, fast country är det inte helt och hållet för då hade jag fått ett mindre krupp-anfall :lol: ;)

Härlig lunk och bra sång, jag gillar det här.
Kul att höra dig i en annan genre.

Bra :D

/Marre

Roffe H:

--- Citat från: Marruschkka skrivet 18.11.2014, 17:53:36 ---Du gör en skön låt här, fast country är det inte helt och hållet för då hade jag fått ett mindre krupp-anfall :lol: ;)

Härlig lunk och bra sång, jag gillar det här.
Kul att höra dig i en annan genre.

Bra :D

/Marre

--- Slut citat ---

Tack Marre. Roligt att du gillar (även när jag lirar själv). Det är väl mer blues än country skulle jag tro.  :)
/Roffe H

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion