Forum > Demolåtar

1up feat Dividend-Apple Avenue - Ny version 20141101

<< < (2/2)

bjurte:
Riktigt smarrig basgång på denna, gör mycket för svänget och låten överhuvudtaget..Snuggt.
Rapen funkar oxo helt ok, känns lite som gamla JustD..
Kanske att ni kunde jobba lite mer på att få in den mer i kompet, den ligger lite utanpå s.a.s.
Trumpeten ja låter djävligt bekant ja, kan inte riktigt sätta fingret påt, återkommer om de.... B)

1up:
Tack för era kommentarer och lyssningar Dividend  Mahan Plinka, Eddi, Bjurte, :) Var riktigt rolig att göra, delarna föll på plats tämligen magiskt.

Kompletterande till basen ligger piano, två synthar och gitarr som inte direkt hörs alla stämmor men som kompletterar basen och fyller ut.

Ja trumpeten, vad kan den slingan vara inspirerad av tro.

Det kommer mer rap vill jag lova fansen. :)

Gurano:
Kul låt - å framförallt snygg bas (den tilltalade mig). Som Mahan skrev så skulle även jag önska tryck i trummorna - mer attityd.
/G

1up:

--- Citat från: Gurano skrivet 03.11.2014, 01:21:18 ---Kul låt - å framförallt snygg bas (den tilltalade mig). Som Mahan skrev så skulle även jag önska tryck i trummorna - mer attityd.
/G

--- Slut citat ---

Två som önskar fetare trummor, kommer kolla på det och göra en version med mera avtryck från rytmsektionen.

Tack för kommentar Gurano, basen blev bra fin. Två 8-oktavsfigurer som alternerar i låten med ackord som gör att låten strävar framåt, framåt, aldrig riktigt vill ta slut.

bjurte:
Rappen sitter bättre nu.. B)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion