Forum > Demolåtar
Emu: Vanity v2, nytt outro och sång.
Emulator:
--- Citat från: MaxB skrivet 26.10.2014, 09:36:40 ---0.30 Övergången på trummorna är skön, då det liksom städar upp sig så där.
0.38 Lägg till någon PAD som kompletterar bakom rösten (jag vill höra mer än pianoljudet från klaviaturen)
1.20 Vill höra fler körstämmor som fettar till det
1.30 Vill höra ännu fler körstämmor som lyfter det till overkliga höjder - gärna att nån PAD också kommer in och hjälper till att lyfta ännu mer
--- Slut citat ---
kul! 00:30 var tänkt att låten lixom skulle resa sig ur en kakafoni av trumskrammel, lite fågel fenix eller ordning ur kaos :D
Håller med om samtliga punkter! SKall försöka få till iaf trestämmig kör, och dessutom försöka få bort det där skitnödiga i rösten, framförallt på högsta tonerna.. Låter som jag står och piper till mest :D
har en trestämmig variant, men det ble mest som en falsk och dolig variant av bröderna herrey, så jag får nog fila mer :D
tack för tyck!
/Tomas
--- Citat från: Roffe H skrivet 26.10.2014, 11:54:00 ---Härligt och tungt komp, sången låter väl inte så pjåkigt tycker jag, kanske MaxB har rätt när han nämner lite mer kör, kan bli ett litet lyft?
/Roffe H
--- Slut citat ---
Tack ska du ha för tyck Roffe. Sången är väl ok som demo, men lite ansträngd och småsvajig. Jag flrslker att sjunga i så få tagningar som möjligt, och då tar det LÅÅNG tid att få ner en hel vers eller så. Ovan sångare som jag är, så är det otroligt svårt att bara sjunga om en mening, för min röst ändras mellan varje tagning, antaglien för att man saknar kontroll.
Körer som sagt, bra ide som jag skall kika på :)
thnk u!
/T
Dividend:
Snygg rytmik. Låter bra om sången på de utdragna tonerna, svajar dock i snabba tonbyten, men det sätter du.
En kör med basar och sen vill ja ha tillbaka baklängestrumman (den som ingår i inledningen) i nån refräng, den rockade fett :)
Emulator:
--- Citat från: Dividend skrivet 26.10.2014, 16:32:04 ---Snygg rytmik. Låter bra om sången på de utdragna tonerna, svajar dock i snabba tonbyten, men det sätter du.
En kör med basar och sen vill ja ha tillbaka baklängestrumman (den som ingår i inledningen) i nån refräng, den rockade fett :)
--- Slut citat ---
Ja precis, de e ju lixom en interpolationsperiod för att nå rätt ton som är lite för lång. Nån borde kunna koda om strupstyrningen tycker jag, för denna reglereingen duger inte! Men som du säger....öva öva öva =)
Kul att nån annan gillar baklängestrumman :wub: det kommer mer av den då!
tack divi!
Plinka:
Mmmm najsligt och club-igt! Tycker trummorna och arret är läckert och gillar sångstilen starkt, framför allt hur du håller de långa raka tonerna så där självklart, möjligen lite puts på några ställen, men generellt låter det väldigt snyggt och jag fastnar för sångmelodin ;)
Nä men den blir nog snart en riktig hit :D
Emulator:
Tackar!
Långa raka toner är inget problem, det är själva regleringen av tonhäjd när jag byter som är åt skogen =)
kul att du gillar! Sugen på att prova lite sång kanske? =)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida