"Kompetent" version av en stark låt, bra spelat och riktigt bra sång! Tight och händelserikt som en Bourne-film
Finns tyvärr något "gällt" över mixen - Kanske lite hårt pressad?
.
+1
Lyssnar igen efter en tids frånvaro från låten, och som sist så slås jag av hur fantabulastiskt jävla bra sången är.
Denna gång sticker gitarrerna ut mer än jag minns. Grymt spelat, bra gitarrljud. VÄlstämt och tajt.
Fortfarande är det något över mixen som gör att det känns konstigt. En massa mellanregister. Marre hörs skitbra, men lite för stark diskant generellt tror jag.
Hele mixen känns lite för överkomprimerad och het. Musiken duckar ibland för hihats eller cymbaler på något sätt. Den djupa botten saknas.
Jag hade lättat en aning på kompressionen, och dragit upp volymen på basfrekvenserna lite. Testa att draupp baskaggen tex. men gör den torrare, så att reverbnivån består i Db, fast själva grundljudet höjs. Aningens mer knuff runt 2-200 hx på basen tror jag kunde ge lite.
Generell eq på säg -0,3 dB över 4 Khz tror ajg skulle hjälpa lite för att ta bort vassheten i mixen.
Men, efter att ha gnällt lite till igen då, så måste jag säga att själva produktionen har en klass som få andra verk har på ett amatörforum. Det går en röd tråd genom hela låten och produktionen, och det låter grymt proffsigt. Så om sista detaljerna i mixen fixas så är det en riktig höjdare.
Och igen, till Marre: Det märks att du övat och nött in denna. Precis som när vi gjort ett par covers på bellman etc, när du verkligen kan låtarna efter att ha sjungit dem tusen gånger, så lyser det äåven igenom här. Det blir så jävla bra! Stämmor och attitydsväxlingar i enskilda fraser går hand i hand med leaden. GRYMT bra.
Så nästa låt du får från en glad låtskrivare: Vägra leverera något innan du fått chansen att öva in den riktigt jävla många gånger. DEt är då du blir såhär grym. Hela paketet med stämmor och lead är så otroligt limmat och snyggt lagt. GRYMT!!!! (jaja, jag tjatar, men fan så bra det är)
Och mixandet av sången är också riktigt bra.
Summa summarum: lite mindre press, ta udden av lite diskant, låt kaggen höras lite mer, och basen höras ännu lite mindre mer

Bra!