Forum > Färdiga produktioner

Eddi - Then there will be light ny verre

<< < (5/7) > >>

Holgers Tröst:

--- Citat från: Eddi skrivet 26.10.2014, 23:29:58 ---Istället för att rensa bort hans inlägg så kanske de borde sparas i en egen tråd "Trolltråden" eller något - så kan han en dag när han tagit de piller som läkaren föreskriver gå in och läsa hur sorglig och patetisk han faktiskt är - tja en tanke bara....

--- Slut citat ---

Du pratar mycket om piller....nästan varje inlägg, verkar som om du knaprar en del? Hursomhelst är du fantasilös och lite tjatig faktiskt. Sluta sabotera tråden med nonsens. Inget karma till dig.

Eddi:
Nu när Holger sitter allena på Kalmar slott och funderar över sin tillvaro känns det rätt att ta upp denna igen med en ny version. Helst skulle jag vilja att Admin strök samtliga Holgerrelaterade poster i denna tråd. Jag hoppas det blir så

--- Citat från: Dividend skrivet 26.10.2014, 15:11:15 ---Jag tycker solot kan framträda mer i mixen.
Låten som sådan är helt okej och det är riktigt bra sjunget jämfört med vissa gamla låtar. Din dotter bör du anlita fler gånger.

Keep up the good work.

--- Slut citat ---
Kul att du gillar Div - självklart kommer dottern att få mer plats framöver hon sjunger som en gudinna, inget hon fått från mig alltså :D

--- Citat från: Emulator skrivet 26.10.2014, 15:23:34 ---Jahapp. Lyssnar på denna i laptop så jag avstår från mixtekniska kommentarer, allt låter i princip illa LOL

Låten gillar jag. FIllsen är....tja. annorlunda. Vet itne om jag gillar dem, men jag tror det. Kanske lite ner i volym, de lät högt, fast nog kansek mest beroende på lyssningen ändå.

Sången är lite svajig i volym och lite svajig i tonen. Kanske skulle teatralisera den på något vis, spela på det? Göra något totalt unikt?

Eller behåll. Kanske är mest att den sticker ut så mycketi volym in scheiss laptop.

När dottern kommer in skulle jag kunna tänak mig att hon har ännu mer spejsade multitapdelayer än vad som finns på din röst. Slingan som pruttar på bakom henne skulle jag ta bort, hon och den behöver bråka lite om fokus nu. bara nån enstaka padton vore nog fint.

EDIT: Glömde skriva det, men även jag tycker gitarren låter lite sur. Intonationsissues på den?
Kul att få misicera med dottern! Lite slipning av det här så blir det kalas :)

/T

--- Slut citat ---
Jag tycker att jag sjunger teatraliskt på den här fast med det lite tråkiga sound som var proggens tema. Slängde på lite delay på dottern, egentligen ska hon inte vara där alls därför finns en synth som bråkar lite men det får vara kvar. Det där med att gitarren är sur hör inte jag alls faktiskt men det kanske har med hurdant gehör man har... Tack för lyss o tyck Emu :D

Som sagt ny verre i toppen :)

equality:
Skön psykedelia. Isabellas medverkan förstärker detta. Velvet Underground lät väl lite så här? Kul att lyssna på. Tycker du verkar fått ordning på mixarna. Detta låter iaf prydligt, tydligt och avvägt i alla komponenter.

Marruschkka:
Bra låt!

Tycker att din dotter borde få mer plats, hon är jätteduktig :wub:

Sammantaget riktigt bra :-)

/Marre

Eddi:

--- Citat från: equality skrivet 29.10.2014, 21:45:39 ---Skön psykedelia. Isabellas medverkan förstärker detta. Velvet Underground lät väl lite så här? Kul att lyssna på. Tycker du verkar fått ordning på mixarna. Detta låter iaf prydligt, tydligt och avvägt i alla komponenter.

--- Slut citat ---
Ja det känns som stor skillnad nu jämfört med tävlingsbidraget - slutsatsen är väl att jag behöver all kunskap på KR för att få till en bra mix - skrämmande men sant - så tack alla för bra förslag och tack för lyss o tyck EQ :D

--- Citat från: Marruschkka skrivet 29.10.2014, 22:12:04 ---Bra låt!

Tycker att din dotter borde få mer plats, hon är jätteduktig :wub:

Sammantaget riktigt bra :-)

/Marre

--- Slut citat ---
Ja hon är superduktig och verkar ha intresse för det - hon säger att hon ska söka in på Adolf Fredrik till sjuan - hoppas hon lyckas jag misslyckades :wub:
Tack för lyss o tyck Marre :D

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion