Forum > Färdiga produktioner
Alter ego
Henric:
Pillat lite på ljudet, skuret ur basen vid 92hz för att få fram bastrumman bättre samt lagt på unset rumsklang i basförstärkarpluggen Markbass för att få det att limma ihop lite bättre, även ökat på eq vid 350 hz på basen, minskat velocityn på någon pianoton här och där....tycker det börjar låta ok nu.
Roffe H:
--- Citat från: Henric skrivet 16.10.2014, 20:02:23 ---Pillat lite på ljudet, skuret ur basen vid 92hz för att få fram bastrumman bättre samt lagt på unset rumsklang i basförstärkarpluggen Markbass för att få det att limma ihop lite bättre, även ökat på eq vid 350 hz på basen, minskat velocityn på någon pianoton här och där....tycker det börjar låta ok nu.
--- Slut citat ---
Detta låter bara bättre och bättre, jättefin klang i pianot, kanonlåt Henric. :wub:
/Roffe H
MaxB:
Skönt lir, låter som de stora grabbarna jammar loss.
En fundering har jag - vem eller vad spelar basen?
Där skulle jag föredragit Red Mitchell.
Här spelas basen i rätt takt och rätt toner och så där - men det levande i liret från en av de stora jazzbasisterna skulle sitta som en smäck i ett så här kompetent stycke.
Henric:
--- Citat från: MaxB skrivet 18.10.2014, 03:08:20 ---Skönt lir, låter som de stora grabbarna jammar loss.
En fundering har jag - vem eller vad spelar basen?
Där skulle jag föredragit Red Mitchell.
Här spelas basen i rätt takt och rätt toner och så där - men det levande i liret från en av de stora jazzbasisterna skulle sitta som en smäck i ett så här kompetent stycke.
--- Slut citat ---
Det är jag som lirar bas....på min Yamaha TRB-5....
Henric:
Lagt till en softare b-del och en vända jazzguitar - kul detta! Låten är strax under 3 min i nuvarande skick, och eftersom mello inte är intressant så behövs det nog lite till....jazzlåtar brukar ju vara rätt långa....får se vad som hinns med i möra! :lol:
Henric
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida