Forum > Demolåtar
Josef - "Sad Song"
Håkan Nilsson:
Riktigt fint! Trösterikt var en bra beskrivning. Lyssnar i laptopens minihögtalare så nåt om ljudet kan jag inte tycka.
Improviserat, men ändå som en given och fin melodi.
Roffe H:
Om Asti lägger sång (när det är klart) kolla om inte saxen kan få vara med på ett hörn då...
/Roffe H
Plinka:
Otroligt skön och behaglig lyssning :wub:
Den är faktiskt bra precis som den är, gillar ditt känslosamma saxspel! Vet inte hur du/ni tänkt att det ska låta med sång och text, men jag utgår från det jag hör idag.
Du skulle kunna spara även denna version som färdig.
Ev möjlig utvecklingsidé till denna verren är kanske att lägga på en försiktig skön kör i bakgrunden mot slutet... :)
mahan:
Tjou Josef!
En härlig "kvällens sista tryckare" låt,
Pianot gillas både soud- o lirmässigt.
Arret e väl aningen tidigt att kommentera eftersom jag förstår att
allt lixom e lite grönt ännu. Och om Asti kommer i bilden så kommer det bara att bättra!
Så mycket om arret kan jag väl få önska att du slänger till en C-del utan piano så att det kan varieras med t.ex ackeguror.
OCh trummorna ska du verkligen fundera noga över till en såhär fin och känslig låt, inget som sticker ut menar jag.
Ska nog bli kul att höra var detta slutar, grundidéen e ju färdig så de ju bara att jobba på!
h. johan
equality:
Vackert melankoliskt. Gillar susset i slutfrasen i versvändorna. Saknar ett stick men ändå låter det som något stort är på gång här, som griper tag.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida