Forum > Demolåtar

MaxB - That Girl - från 1973

<< < (3/6) > >>

MaxB:
Stödtrummor (nej inte stödstrumpor  :D) och bas är med nu i fösta inlägget och orgel samt munspel. Hoppas få trummor från Perowitch i helgen kanske.

--- Citat från: Eddi skrivet 16.10.2014, 02:41:02 ---...jo jag drar vissa paralleller till din men Nils skulle aldrig uttrycka kärlek till barnet - och det är där min stökiga hjärna får en klar konflikt.

--- Slut citat ---

Hmm jag har inte tänkt i de banorna - är det något jag gjort - eller sagt kanske?   :P

--- Citat från: Henric skrivet 16.10.2014, 21:29:03 ---Vilken röst du har!!!  :wub:
Det ena behöver ju inte utesluta det andra, gör två versioner!  B)

--- Slut citat ---

Ja, jag är på gång med en som har bas och ska få trummor från en trummis. Tack för rösten! Kul att sjunga och testa resursen!

--- Citat från: Roffe H skrivet 17.10.2014, 11:59:45 ---Har du lagt på munspel sen sist ? (snyggt i alla fall) Härlig närvaro på sången. Henrics idé är inte så dum... :)

--- Slut citat ---

Jo, nu finns det munspel i låten. På gång med en orkesterversion.  B)

Alatar:
Fint med munspel.
Funderar på en till grej: Kanske skulle man kunna ha en såndär vibrerande-roterande 60-tals e-orgel någonstans?

MaxB:

--- Citat från: Alatar skrivet 18.10.2014, 21:22:47 ---Fint med munspel.
Funderar på en till grej: Kanske skulle man kunna ha en såndär vibrerande-roterande 60-tals e-orgel någonstans?

--- Slut citat ---

Vet du vad den/det du tänker på, heter?
Tror att den redan är med, lite diskret.

MaxB:
Har sjungit om hela låten efter lite god mat och feel good-känsla, efter dagens studiosession med Mika. Finns i första inlägget.

Eddi:
Från 1966

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion