Forum > Färdiga produktioner

MaxB - Mika - Say Something (cover)

<< < (14/16) > >>

MaxB:

--- Citat från: Asti skrivet 13.01.2015, 14:43:45 ---Snygg video och bra sång av båda!
Men du sjunger bredvid puff-skyddet. :)
Fint arrat, mixat och proddat. Bra!

--- Slut citat ---

Sången i videon är ju en fake Asti!  B)
Eller visst sjunger vi i rummet under filmandet men det är inte den sången man hör i videon. Kommer ihåg att någon i den förra filmen med samma låt tipsade om att vi kunde använda två mikrofoner och det är ju skojigt med tanke på att sången är inspelad tidigare.
//Puff a magic dragon!

--- Citat från: Eddi skrivet 13.01.2015, 20:47:36 ---Det är ju fördömt tråkigt att det är en cover alltså <_<
Nog ska det väl gå att skriva nåt liknande så att ni utan öronmuffar kan sjunga in nåt med samma intensitet på arrdelen och era fina röster med små giraffer skuttande i bakgrunden - eller nåt va?

--- Slut citat ---

Ja, hur ska man kunna toppa en sån låt om man vill få med dramatik i sång och instrument?
Vi får arbeta hårdare med att hitta rätt form på vad vi gör...
eller fortsätta med vad vi gör och hoppas komma i närheten.

Dividend:
Tror jag hört originalet. Snyggt arrat och bra sjunget av båda.

Mika är lite otydlig som Emu säger.

MaxB:

--- Citat från: Dividend skrivet 14.01.2015, 11:34:44 ---Tror jag hört originalet. Snyggt arrat och bra sjunget av båda.
Mika är lite otydlig som Emu säger.

--- Slut citat ---

Egentligen skulle hennes röst bli bättre om den sjung om. Den här versionen är inte helt i synk med originalsången så jag har fått klippa en hel del i hennes sångspår för att få oss att sjunga så unisont jag lyckas få det till.
Vi ska däremot nästa gång vi får tid tillsammans i studion fortsätta vårt samarbete med en annan låt...

Plinka:
Kul i alla fall att "jobba ihop sig" kring ett sånt här projekt. Även om inte mixen sitter som en smäck, men helt ok!...skön låt att göra för skojs skull, nästa gång skriver du något eget till er duett ;) Ni låter riktigt bra ihop.
Arret skulle jag nästan önska lite enklare och inte så svulstigt, framför allt till den sångstil ni kör, men det är ju helt och hållet en  smaksak. :)

Eddi:
Ursäkta för bump - men Wonderbaum it is :D

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion