Forum > Färdiga produktioner

MaxB - Mika - Say Something (cover)

<< < (12/16) > >>

Emulator:
Yes, hemma igen cw45!

Ju mer jag tänekr det skulle man ha en radiomix och en egomix av allt man gör. Det är rätt ofta som jag får utstå skäll, spott och spe för vissa saker, som såklart de flesta tycker låter apa, men som jag fastnar för. Sen försöker man ha lite lagom ...och då blir det nog itne bra för någon egentligen. Tvåmixar av det mesta får det bli!

MaxB:

--- Citat från: Emulator skrivet 26.10.2014, 23:40:31 ---Yes, hemma igen cw45!

Ju mer jag tänekr det skulle man ha en radiomix och en egomix av allt man gör. Det är rätt ofta som jag får utstå skäll, spott och spe för vissa saker, som såklart de flesta tycker låter apa, men som jag fastnar för. Sen försöker man ha lite lagom ...och då blir det nog itne bra för någon egentligen. Tvåmixar av det mesta får det bli!

--- Slut citat ---

Det tar lite mer tid men borde ge nöjdare kund på båda sidor av planket.  :P
Nu har jag skickat torra filer till dig men inte bearbetat där jag fick tips om att Mika skulle sjunga ensam med t.ex. enbart piano som komp.

Emulator:
Gött! Tankar hem nästa vecka får vi se om jag kan bidra på nå vis =)

Plinka:
Ah, stämningsfullt!
Skönt med era röster ihop, och snyggt med tvåstämmigt hela vägen.
Arret: helt rätt, älskar det enkla finstämda pianot, och hur du sen bygger upp det med den pampiga orgeln mot slutet, för stt sen avsluta med det känslosamma pianot igen...
Mixen: helt ok. Reagerar när ni först kommer in med ett starkt SSS som nästan får mig att rycka till, och tänkte på det sen under resten av min hörlurslyssning, att lite deesser kanske är värt att testa? Alternativt att justera sångvolymen mot resten av arret, kanske ska den ner ngn millimeter? Vet inte, prova ;)

mahan:
Tjou Maxen!
Skön unplugged ballad som gör att man lutar sig bak o njuter.
Snyggt piano som i sin enkelhet bär låten stadigt framåt.
Sångdelarna kunda kanske aningen dras ner eller testa med deesser.
Stämmorna snygga men lite otajta ännu, antar att det ännu kommer att finslipas här, det är verket värt!
Bra jobbat!

h.    johan

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion