Kontrollrummet

Problem med medlemsansökan

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 246
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Hej Thomas
Jag har bjudit in ett antal artister till KR och fick den här reaktionen . Är det någonyting som mman kan göra åt det? :

Det är tyvärr lite krånglig registrering genom ett formulär. Omänskliga och osynliga captcha och man måste komma på att vi lever i årtal 2018 och inget annat. Medan man felar raderas formuläret från det inmatade lösenordet.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Jag har också tipsat om kr till musikfolk i andra sammanhang. Har inte förstått att det är problem att komma in i gemenskapen...
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 447
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Det är en ovanligt svårläst captcha som forumet har för registrering. Tror inte den är valbar vad jag kan se.


Utloggad slaptap

  • Homo Erectus
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 559
  • Hell Was Full So I Came Back...
    • Visa profil
Möjligheten finns ju att lyssna på captchan också men det är en något omständigare procedur med tre fönster (lapp på lapp...lite kålhuvudvibb).



Å andra sidan så är det musikaliska intresset kanske inte så pass stark att man orkar med denna engångsföreteelse. Det går dessutom alldeles utmärkt att läsa på forumet utan att vara registrerad och inloggad.
« Senast ändrad: 04.02.2019, 13:33:12 by slaptap »


Utloggad Burnin_Sven

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 006
    • Visa profil
Det stämmer inte överhuvudtaget det som anges varför registreringen misslyckades märkte jag när jag gjorde ett test. Kanske en förklaring till att det är så lite folk här.


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Möjligheten finns ju att lyssna på captchan också men det är en något omständigare procedur med tre fönster (lapp på lapp...lite kålhuvudvibb).
Å andra sidan så är det musikaliska intresset kanske inte så pass stark att man orkar med denna engångsföreteelse. Det går dessutom alldeles utmärkt att läsa på forumet utan att vara registrerad och inloggad.

Om det inte fungerar att registrera sig är det ju dumt att flera av oss tipsar andra om kontrollrummet.
Jag noterar daglingen att det finns många därute som hungrar efter tips på mix.
« Senast ändrad: 05.02.2019, 10:44:13 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad slaptap

  • Homo Erectus
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 559
  • Hell Was Full So I Came Back...
    • Visa profil
Möjligheten finns ju att lyssna på captchan också men det är en något omständigare procedur med tre fönster (lapp på lapp...lite kålhuvudvibb).
Å andra sidan så är det musikaliska intresset kanske inte så pass stark att man orkar med denna engångsföreteelse. Det går dessutom alldeles utmärkt att läsa på forumet utan att vara registrerad och inloggad.

Om det inte fungerar att registrera sig är det ju dumt att flera av oss tipsar andra om kontrollrummet.
Jag noterar daglingen att det finns många därute som hungrar efter tips på mix.

Jag registrerade mig nyss (lade till en 2:a till användarnamnet) :). Lösenordet ska innehålla både små och stora bokstäver samt siffror.



Den något svårlästa (men hörbara) captchan går kanske inte att göra något åt men de två efterföljande frågorna borde tas bort. Det räcker med captchan ;).




Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 447
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Möjligheten finns ju att lyssna på captchan också men det är en något omständigare procedur med tre fönster (lapp på lapp...lite kålhuvudvibb).
Å andra sidan så är det musikaliska intresset kanske inte så pass stark att man orkar med denna engångsföreteelse. Det går dessutom alldeles utmärkt att läsa på forumet utan att vara registrerad och inloggad.

Om det inte fungerar att registrera sig är det ju dumt att flera av oss tipsar andra om kontrollrummet.
Jag noterar daglingen att det finns många därute som hungrar efter tips på mix.

Jag registrerade mig nyss (lade till en 2:a till användarnamnet) :). Lösenordet ska innehålla både små och stora bokstäver samt siffror.



Den något svårlästa (men hörbara) captchan går kanske inte att göra något åt men de två efterföljande frågorna borde tas bort. Det räcker med captchan ;).

Funkade bra, men jag nekade registreringen då dublettkonton strider mot reglerna, men det var ju ändå bara test.  :D


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 246
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Jag såg att en av de inbjudna lyckades fler inbjudningar kommer att göras framöver.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Fidden

  • ♪♫
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 002
  • Don't panic
    • Visa profil
  • Soundcloud: crumblezone
Fick en kommentar om att frågorna inte stämmer, verkar som att forumet tror det fortfarande är 2018.
blargh


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 447
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Fick en kommentar om att frågorna inte stämmer, verkar som att forumet tror det fortfarande är 2018.
Ok. Jag kollar med tekniske chefen...


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 447
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg