Kontrollrummet

Göra kolumn bredare, ändra font etc.

gäst · 8 · 4641

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

DåligtGehör

  • Gäst
Antingen så har blogtemplates väldigt smala kolumner eller onödigt breda eller så är det en taskig font. Själv gillar jag SimpleRules men text-kolumnen skulle gärna vara 1 - 2 cm bredare samt artikelöverskriftens font skulle man gärna ändra.

Skriv om alla lyckade försök att ändra sådana små men ack så trevliga saker så vi kan få till gättetrevligt utseende alla.


Utloggad tsmalmbe

Alla användare kan ladda upp egna templaten. De existerande templaten hittar man här:
http://wiki.lifetype.net/index.php/Templates

Det är bara  att ladda ner, göra ändringarna och installera. Jag kan stå till tjänst med att hjälpa med installationen, jag har aldrig gjort det, men det kan inte vara för svårt (kontrollcenter -> new blog template -> ...).
« Senast ändrad: 21.08.2007, 22:23:46 by tsmalmbe »
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.



Utloggad tsmalmbe

Hojta om du behöver hjälp eller assistans. You've got the lead, I will cover.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


DåligtGehör

  • Gäst
Förökte ladde upp ett mycket lätt modifierat SimpleRules-template med ett annat namn. Bara ändrat på ett ställe en fontstorlek - det är allt. Packade ihop i ett ziparkiv i enlighet med vad som stod att läsa på http://wiki.lifetype.net/index.php/Template_Development ooch sedan New Blog Template - Bläddra - tillsätt:

There was an error installing template "%s"

Warning: mkdir() [function.mkdir]: Permission denied in /var/www/virtual/kontrollrummet.com/blog/htdocs/class/file/file.class.php on line 318

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /var/www/virtual/kontrollrummet.com/blog/htdocs/class/file/file.class.php:318) in /var/www/virtual/kontrollrummet.com/blog/htdocs/class/view/view.class.php on line 321

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /var/www/virtual/kontrollrummet.com/blog/htdocs/class/file/file.class.php:318) in /var/www/virtual/kontrollrummet.com/blog/htdocs/class/view/view.class.php on line 321

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /var/www/virtual/kontrollrummet.com/blog/htdocs/class/file/file.class.php:318) in /var/www/virtual/kontrollrummet.com/blog/htdocs/class/view/view.class.php on line 321

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /var/www/virtual/kontrollrummet.com/blog/htdocs/class/file/file.class.php:318) in /var/www/virtual/kontrollrummet.com/blog/htdocs/class/view/view.class.php on line 321

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /var/www/virtual/kontrollrummet.com/blog/htdocs/class/file/file.class.php:318) in /var/www/virtual/kontrollrummet.com/blog/htdocs/class/view/view.class.php on line 321

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /var/www/virtual/kontrollrummet.com/blog/htdocs/class/file/file.class.php:318) in /var/www/virtual/kontrollrummet.com/blog/htdocs/class/view/view.class.php on line 175

Jag har inte read-only så vitt jag vet i templaten då jag specifikt rekursivt avmarkarade read-only (var skuggat). Har dock aldrig fattat Windofs sätt att utrycka rättigheter. Vad fan menar de med att ha read-only skuggat och markerat? I unix är det så klart och tydligt.


Utloggad tsmalmbe

Jag skall ta ner en template och försöka ladda upp en personlig template. Det kan vara fel på filrättigheter på servern. Eller "fel", alltså paranoida filrättigheter med andra ord. Jag återkommer nästa vecka med d en här saken. Skall försöka prioritera detta.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad tsmalmbe

Jag fick ett annat felmeddalnde än du, men jag tror jag fixade problemet du hade, och operatören fixade problemet jag hade. Slutresultat: jag kunde ladda upp en egen template. Try it out.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


DåligtGehör

  • Gäst
Jag fick ett annat felmeddalnde än du, men jag tror jag fixade problemet du hade, och operatören fixade problemet jag hade. Slutresultat: jag kunde ladda upp en egen template. Try it out.


Ok bra, jag har missat att det var fixat.