Forum > Demolåtar
Alatar - Ride to Destiny
Marsall:
Blev bättre med trummorna.. Men kanske dom kom in lite för tidigt :o ..Jag skulle lagt in dom vid övergången där laboll slår i gånggången 50? är det väl ..O sen i slutdelen skulle det smakat med en tungtakt på trummorna ett tag o sen tillbaka till trummorna på pukorna som nu.. Obs! bara förslag o min smak :D
Alatar:
Tack för svaren, Roffe och Marsall.
Har faktiskt gjort som du föreslog och har tagit bort trummorna helt i början. Blir ganska snyggt. Kanske är det det, som också Asti var inne på?
Och har försökt att göra trummorna ännu lite maffigare. Men vet inte om jag lyckats helt. Vad tror ni? :-)
[mp3=200,20,0,left]http://www.alatarmusic.com/data/temp/TicToc_v15l_141012.mp3[/mp3]
1up:
Bra låt, skönlyssnad. Harmonier minner om Simon The Sorcerer-spelet. Stråkljud lite midi-gillar det för de lugna partierna. När låten drar igång med 58-74 kunde stråkljud t.ex. hollywood strings / adagio strings från atmosphere användas. En uppsättning med fler violiner i sig. Vill man få mer sagan om ringen-mäktighet så komplettera med horn / tromboner.
MaxB:
Det låter bra, som en signaturmelodi för en tv-serie eller som musiken i ett dataspel!
Roffe H:
Ja, tycker trummorna passar väldigt bra till låten. :)
/Roffe H
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida