Forum > Demolåtar

Dividend - Rikki vDd

<< < (2/4) > >>

egghuvud:
Snyggt. Det var länge sedan jag lyssnade på låtar här så det är extra kul att höra hur folk utvecklats. Det här känns lite stramare och mer tonalt än tidigare och jag tycker mycket om den riktningen av ditt tonsättande (det kanske bara är just denna låten?  :rolleyes:) Mycket finstämt och kan säkert bli bra med sång på. Det finns en "ordning" i det som jag gillar.  :)

spacetrucker:
Vet du, jag gillar det just så som den är nu. Enkel och melankolisk. Med enkel menar jag inte nu simpel eller mekanisk eller nåt... mera som att den inte har för många rörliga delar. Det tilltalar mig.
För ett litet ögonblick flög heavy-djävulen i mig och jag kunde föreställa mig trummor och distgitarrer och allt dedär. Lite i sån där "battle-heavy" stil ...eller ved de nu heter.

// Space

Marsall:
Riktigt skön! Gillar det avskalade inte för mycket o inte för litet..Riktigt skön melodislinga låter lite folkmusikirländskt över det hela.. Ladda på med ljuva körer o en lead så blir nog den en av dina bästa helt klart i mitt tycke alltså  :) ;)

bjurte:
Snyggt och melankoliskt, skönt avskalat.

Dividend:

--- Citat från: bjurte skrivet 21.09.2014, 13:22:19 ---Snyggt och melankoliskt, skönt avskalat.

--- Slut citat ---

Tack för lyssning och kul att det funkar så långt!

--- Citat från: Marsall skrivet 20.09.2014, 18:26:09 ---Riktigt skön! Gillar det avskalade inte för mycket o inte för litet..Riktigt skön melodislinga låter lite folkmusikirländskt över det hela.. Ladda på med ljuva körer o en lead så blir nog den en av dina bästa helt klart i mitt tycke alltså  :) ;)

--- Slut citat ---

Låt oss hoppas att det blir bra med leaden ja :) Tack för lyssning!

--- Citat från: spacetrucker skrivet 19.09.2014, 09:56:05 ---Vet du, jag gillar det just så som den är nu. Enkel och melankolisk. Med enkel menar jag inte nu simpel eller mekanisk eller nåt... mera som att den inte har för många rörliga delar. Det tilltalar mig.
För ett litet ögonblick flög heavy-djävulen i mig och jag kunde föreställa mig trummor och distgitarrer och allt dedär. Lite i sån där "battle-heavy" stil ...eller ved de nu heter.

// Space

--- Slut citat ---

Ja, den ska ju funka instrumentalt också tycker jag. Skulle säkert funka med distguror också :)

--- Citat från: egghuvud skrivet 18.09.2014, 20:23:07 ---Snyggt. Det var länge sedan jag lyssnade på låtar här så det är extra kul att höra hur folk utvecklats. Det här känns lite stramare och mer tonalt än tidigare och jag tycker mycket om den riktningen av ditt tonsättande (det kanske bara är just denna låten?  :rolleyes:) Mycket finstämt och kan säkert bli bra med sång på. Det finns en "ordning" i det som jag gillar.  :)

--- Slut citat ---

Kommer inte ihåg senaste gången jag gjorde nåt atonalt eller kinesiskt för den delen. Så det är väl "så här" jag låter nu :)
Tack för comment!

--- Citat från: Asti skrivet 18.09.2014, 12:31:54 ---Vackert och vemodigt! Helt i min smak alltså!  :)
Detta är inte lättsjunget. Märker när jag försöker hänga med klarinetten att
mitt röstomfång inte räcker till. Men det fixar säkert tjejerna!  :)
Gillar speciellt cellon. Nu känns det aningen för mycket i arret efter ett tag, men
om man tänker sig en sångröst i stället för klarinetten så är det säkert helt OK.
Ser fram emot att höra detta med sång till Rikkis text! Fint!
/Asti

--- Slut citat ---

Hoppas du har rätt där om sång/klarinett. Tack för dina öron och kommentar!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion