Kontrollrummet

Marsall - Udda vara jämnt (Klar!)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Marsall

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 635
    • Visa profil
Titel: Udda vara jämnt
Artist:Marsall
Medverkande:
tempo:125 bpm
År:2014

Nu har jag Ez2 trummor igång och Nya Plugar som testas (Bjurtetips!) Tack för det!  :)
Tar tacksamt emot förslag på förbättringar..
Är det nån synthare som känner för att testa så gärna de!


Udda vara jämnt

Det är din tur att slå
Jag tror du behöver en femma
Det kan verka lite dumt
Men det ska nog stämma
låt udda vara jämnt ,Vi låter udda vara jämnt ,låt udda vara jämnt
Men det har aldrig hänt.......

Jag kan bjuda och berika
Bara du betalar själv
Om du vill delar vi lika
lägg upp nu är du snäll,För det måste ske ikväll

Det är din tur att slå
Jag tror du behöver en sexa
Det kan verka lite dumt
Men låt det förbli en läxa
Låt udda vara jämnt................

Jag kan bjuda och berika
bara du betalar själv
Om du vill delar vi lika
men det har nog aldrig hänt

Det har nog aldrig hänt....................


Ny version 2014-09-16 Kl: 1705 Tightat guran o lagt ett ägg på verrsen,sänkte basen liite





« Senast ändrad: 16.09.2014, 18:07:02 by Marsall »


Utloggad pxm

  • Strängsnubblare.
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 166
  • Jag har målat av min Jazzmaster !!
    • Visa profil
    • johanpaxom
shysst låt-du har en skön stil !!!! :)
Tänkte inte så mycket på trummorna, lyssnade på bas & gitarr.
Du haterar de instrumenten mycket bra på ett mycket coolt sätt.
Hoppas någon synthnisse nappar !!!

mvh
"French Rock is like english wine" (John Lennon)
https://www.facebook.com/groups/JazzTheoryForum/


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Låter bra på det stora hela men jag tycker att sången måste bli tydligare på de 2 refrängerna (textstycke 2 och 4).
Jag saknar ingen synth - tycker nog inte att det behövs. Klipp bort det svaga bruset som finns innan allt börjar!
/Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Marsall

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 635
    • Visa profil
shysst låt-du har en skön stil !!!! :)
Tänkte inte så mycket på trummorna, lyssnade på bas & gitarr.
Du haterar de instrumenten mycket bra på ett mycket coolt sätt.
Hoppas någon synthnisse nappar !!!

mvh

Tack! Pmx  Det värmer!  :D

Låter bra på det stora hela men jag tycker att sången måste bli tydligare på de 2 refrängerna (textstycke 2 och 4).
Jag saknar ingen synth - tycker nog inte att det behövs. Klipp bort det svaga bruset som finns innan allt börjar!
/Gurano
Tack Gurano! gillande o tyck :D Har nu försökt slipat till reffesången sänkte även lite guror och passade på att lägga lite mer trumfills
Hoppas det blev bättre? Ny version i översta..


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
Bra driv och skönt gung, Kul att ta del av ditt lite annorlunda Musikuniversum, fortsätt så ! B)
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Jag saknar ingen synth direkt men med rätt ljud och attityd kanske den kan platsa i låten.  Bra framfört på ditt alldeles speciella sätt :D
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Jag gillar din annorlunda och egna stil!
Trummorna låter bra tycker jag.
Kanske behöver sången upp lite i vissa partier..?
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Ja, det är kaxigt spelat och sångtexten är bra. Tycker du framför den härligt med en egen stil.
Instrumentalt och melodi ger mig rysningar åt Talking Heads hållet, från 80-talet.
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Marsall

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 635
    • Visa profil
Bra driv och skönt gung, Kul att ta del av ditt lite annorlunda Musikuniversum, fortsätt så ! B)

Tack Bjurte! för gill o tyck o :D O tack ånyo för sköna plugg/tipset!  :)

Jag saknar ingen synth direkt men med rätt ljud och attityd kanske den kan platsa i låten.  Bra framfört på ditt alldeles speciella sätt :D

Tack Eddie!  :D ja har nog släppt synthentanken faktiskt håller mer er om den iden :o :)

Jag gillar din annorlunda och egna stil!
Trummorna låter bra tycker jag.
Kanske behöver sången upp lite i vissa partier..?
/Asti

Tack Asti! för gill o tyck :D Jag har nu försökt slipa till sången ånyo..Får nog nöjja mig så här ..Hoppas det vart bra? O Ez2 e inte så dum  :)

Ja, det är kaxigt spelat och sångtexten är bra. Tycker du framför den härligt med en egen stil.
Instrumentalt och melodi ger mig rysningar åt Talking Heads hållet, från 80-talet.
Tack Max! för gill o tyck :D det värmer.. Jo talande skallarna har man ju hört ..dom e ganska häftiga undrar om dom kör nuförtiden?

Tack alla för fina ord ..Har nu lagt en finslipad version i översta..Den e nog klar för skrinet.. :)


Utloggad Henric

Cool låt! Bra text och framförande! Tycker det låter bra och välmixat möjligen något ytterst lite platt/kall ljudbild är min spontana reaktion....vet inte om plektrumbasen bidrar till detta fenomen?

Att vara originell och kunna sticka ut i dagens mediabrus där mycket låter likadant är ett stort plus enligt mej!

Denna hade jag missat helt - bra jobb iaf! :-)

Med vänlig hälsning Henric
Ljud är något som uppstår i samma stund som det skapas!


Utloggad Marsall

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 635
    • Visa profil
Cool låt! Bra text och framförande! Tycker det låter bra och välmixat möjligen något ytterst lite platt/kall ljudbild är min spontana reaktion....vet inte om plektrumbasen bidrar till detta fenomen?

Att vara originell och kunna sticka ut i dagens mediabrus där mycket låter likadant är ett stort plus enligt mej!

Denna hade jag missat helt - bra jobb iaf! :-)

Med vänlig hälsning Henric
Tack Henrik :D För gillande o tyck..ja jag vet inte med ljudbilden ? kör med nya pluggar på allt kan va nåt där också eller en komb..men jag e hyfsat nöjd..med mixen nu..men allt kan göras bättre :) Sen när en låt kommer till i skallen ,ja du vet blir lixom den här sortens låtar  som bara kommer av naturen he he ..de e lixom det som poppar upp i skallen.. :D


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Svinbra! Tokgillar körerna på slutet. Läckra harmisar. Bra arrat och framfört. Kanske kan guran tajtas till på ett par ställen. Lite tveksam till det "kalla" reverbet först men sen tyckte jag att det passade. Fascinerande text. Måste grunna på den...
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Marsall

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 635
    • Visa profil
Svinbra! Tokgillar körerna på slutet. Läckra harmisar. Bra arrat och framfört. Kanske kan guran tajtas till på ett par ställen. Lite tveksam till det "kalla" reverbet först men sen tyckte jag att det passade. Fascinerande text. Måste grunna på den...

Tack Eq!för tyck o öron...ja det va värmande ord :D Jo jag har kört med nya pluggar..har nästan skruvat rattarna/vreden till trasighet :lol: Men skoj som bara den o pilla .Guran har jag känt att den skulle slipats, Hade en tanke att den kunde va så där lite Wild and otight   :lol: Kollar den .. Texten e nog nåt sällskapsspelssamlivsdiskutio nsdrama eller nåt..


Utloggad Marsall

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 635
    • Visa profil
Har nu försökt tightat guran så gott det går..La på ett smygigt ägg" av bara farten på versen under sången .. sen undrar jag om basen inte e lite hög? ..Mina Öron blöder förnärvarande..Lånar gärna nåns B)

Edit: Sänkte basen ett snäpp
« Senast ändrad: 16.09.2014, 18:08:16 by Marsall »