Forum > Färdiga produktioner
tsmalmbe - The Submariners
Harmonica mike:
Om bossen har en låt uppe för sågning så måste man ju bara lyssna :)
Nåväl,stycket ger mig Zappa vibbar - nånting med ditt sånguttryck som drar mina tankar dit.Tycker du kunde förstärka den feelingen med lite annorlunda/vågade pålägg på leaden - lite åt zappas håll.Densamma ligger också lite för högt mot den ruskigt snyggt mixade backtracken.Basen kan krypa fram lite tycker jag också så nu är vi tre mot en :lol:
Rätt fräck låt detta.Sång med intensitet och känsla.Kör zappa linjen på leaden tycker jag..Du har garanterat bättre koll på vad som behövs för att få sångljudet åt det hållet än vad jag har.Inga överdrifter,men en liten känsla åt det hållet skulle lyfta hela alltet tror jag..
Lite OT:
På nån av mina första låtar som jag lade upp på studios forum för typ 100 år sedan;hade jag som var alldeles färsk i inspelnings/mixnings branschen rattat till ett sång ljud(inte rösten) som många tyckte lät Zappa..Inte en susning om vad jag hade gjort,förmodligen mest tur...Men nybörjare som jag var så misstänker jag dubbar och stereo förskjutningar samt några effekter på det - voila´.
Jag hade en massa konstiga effektburkar i datorn på den tiden,minns inte ens namnet på dom.
Mindre grejer idag,men jag saknar lite av det naiva då man lekte mer med ljuden än satsade seriöst för att få en mixad helhet.Ja ja,får väl tota ihop nån "skruvad" låt :D
Kör så det ryker Tsm
Mike
tsmalmbe:
Kommentarer på sångnivån och basen emottages. Senaste versionen finns i playern i första inlägget.
Harmonica mike:
Tjenare.
Japp det låter bra nu,hittar inget som sticker ut eller stör i mixen.
Klart som korvspad i min lyssning.
Mike
tsmalmbe:
Hade tappat lite för mycket kring övre basregistret. Så nu har vi den sista och slutliga (???) versionen.
Stolle:
Fy fan vilken hemsk video du hade lagt in. Mår lite illa och önskar att jag inte kollade. Hoppades att han skulle klara sig ändå.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida