Forum > Färdiga produktioner

Hedblom - C'mon

<< < (3/4) > >>

Eddi:
Man måste troligen vara lam för att inte ryckas med av denna låt. Leaden är helt okido men lite stämmor på C,mon skulle vara mumma.
Eddi (t.f. Återfallslyssnare)

MaxB:

--- Citat från: Hedblom skrivet 14.09.2014, 10:47:04 ---Tusen tack för era svar.. Roligt att höra  :lol:

Har tänkt på det där med stämmorna och var väldigt nära att lägga på några extra, men tyckte då att det räckte och inte skulle ta över för mycket, men jag ska nog prova  :D

--- Slut citat ---

Är du på det klara med hur det tänktes?

Alltså "Körer som svarar" inte körer som sjunger samtidigt som nuvarande!

Henric:
Bra låt/text/ svänger gött! Sången är inget att skämmas för heller för den delen! Jag tycker det låter bra, för min del hade du gärna fått höja leadsången ett par myrben, kanske lite en fråga om vilken volym man lyssnar på, jag föredrar att inte lyssna så starkt, tycker man hör allt mkt tydligare då...

Hur som helst bra - gött med inspelningar där det hörs att folk spelar på riktigt!!!  :wub:

Henric

egghuvud:
JO för katten det låter rock. Håller med dig om sången det svajar lite på sina ställen och din röst är inte den hårdaste, men det låter faktiskt helt okej. Det bästa för mig var gitarrsolot som var snyggt och lagomt. Skulle jag komma med något mer så är det väl att det låter väldigt städat om trummorna och att det är ett svårt tempo antingen skall man gå halvtempo som du gör eller så skall man ligga på mer. Men i precis det här tempot är det svårt att välja. JAg hade nog legat på lite mer och drivit om det var jag som programerade (he he)

Tycker också att körerna borde upp rejält. Just nu är det väldigt mycket av en gitarristmix.

EGgs  :)

Dividend:
Stones - väldigt nära. Det är inte stulet men riffet som inleder låter väldigt likt nåt som redan existerar :) Det är ju dock en sådan musikteoretiskt enkel grej att riffet väl tillhör mänskligheten. :) Gillar låten!

Bra sjunget också, märkte inte av nåt svaj. Texten lyssnade jag inte på men den är säkert väldigt intellektuell :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion