Forum > Färdiga produktioner

MaxB - Mika - Try (cover)

<< < (2/8) > >>

MaxB:

--- Citat från: Wernborg skrivet 10.09.2014, 00:37:07 ---Fin röst. Sjuuukt otajt på trummorna. Upp med rösten till mix sen. Kanske låta arret komma och gå lite. Lite same same hela vägen nu.

--- Slut citat ---

--- Citat från: Eddi skrivet 10.09.2014, 00:53:37 ---Jättefin röst men bort med drumsen det går inte att lyssna på det hela

--- Slut citat ---

Ni har inte hört sången ännu!  :lol:
Det är originalrösten ni hört i gårdagens version.  :P
Nu har jag lagt upp en snabbmix med grannens röst från ikväll. Drumsen är borta men padljuden som finns i originalet, har jag inte lagt ännu. Jag vill nog ha mer tryck i den här versionen. Jag vill bland annat lägga bas men jag vill också ha trummor som bygger upp dynamik. Jag har lagt frågan till Perowitch idag men inte fått något svar. Nån här med trummor som är intresserad?
Jag kommer bygga mer dynamik i pianokompet och gitarrkompet, så det ökar och sen lugnar ner sig innan det ökar igen. Kanske petar in ett gitarrsolo nånstans på slutet också innan sista lugnet?

Lazarus:
Hon låter väldigt bra. Jag skulle nog låta henne sjunga ensam och sedan testa att blanda 12-strängad, stålsträngad och nylonsträngad.

Mvh
Lazarus

Asti:
Hon sjunger väldigt fint! (Om det nu är grannen i befintlig version   :)
Jag tycker om ditt nylongitarrplock, men det kan gärna varieras lite mer i intensitet.
Du får fram en bra ton och ett snyggt sound, som kanske blir lite dominerande på några ställen.
Introt med piano och gitarr låter lite otajt! Kanske beror det på en viss tvekan i gitarrplocket..?
Skulle också föredra hennes röst ensam. Dubb-sången blir lite otajt en bit in i låten.
Lite stråkar halvvägs in i låten kanske? Pianot kunde haft en något fylligare, varmare ton...
Det här kan bli riktigt bra!
/Asti

MaxB:

--- Citat från: Lazarus skrivet 10.09.2014, 10:39:17 ---Hon låter väldigt bra. Jag skulle nog låta henne sjunga ensam och sedan testa att blanda 12-strängad, stålsträngad och nylonsträngad.

--- Slut citat ---

--- Citat från: Asti skrivet 10.09.2014, 12:52:33 ---Hon sjunger väldigt fint! (Om det nu är grannen i befintlig version   :)
Jag tycker om ditt nylongitarrplock, men det kan gärna varieras lite mer i intensitet.
Du får fram en bra ton och ett snyggt sound, som kanske blir lite dominerande på några ställen.
Introt med piano och gitarr låter lite otajt! Kanske beror det på en viss tvekan i gitarrplocket..?
Skulle också föredra hennes röst ensam. Dubb-sången blir lite otajt en bit in i låten.
Lite stråkar halvvägs in i låten kanske? Pianot kunde haft en något fylligare, varmare ton...
Det här kan bli riktigt bra!

--- Slut citat ---

Tack för tips att ta bort mina dubbar. Jag tror de hjälpte henne då hon la sin sång, för att slappna av då det fanns "fler som sjöng" samtidigt.
Kanske kan dubbarna vara med senare då det är ett crescendo i låten om jag tajtar till alla stämmor till varandra och klipper bort mina "s" och "t" i dubbarna.
Gitarrtips från er är suveräna, tack! Ska försöka blanda in powerchords med lite dist från elgitarr också, vid crescendo, för att se om det blir tajt och fungerar.
Har ingen 12-strängad! Kanske ersätts av en med capo och en utan capo för att de gen fylligheten...
Dynamik från gitarr ska komma - hö att det finns med volymjusteringar (verkar det som) på originalet.
Tajta till piano och gitarr - ska komma. Stråkar eller PAD eller båda...
Pianot är en soundfont och den ska ersättas med bättre pianoljud.

Tack för tips!

Med tanke på att inspelningarna började i måndags kväll så har det kommit långt redan.

MaxB:
Hon har en intressant röst. Och det är kul med trummor! Tack Perowitch! Jag tycker de också låter bra även om jag inte hunnit mixa så bra ännu. Jag ska komplettera med bas och mupptrixa lite med en ny video senare då jag hinner. Lite sliten nu att vara uppe till över midnatt varje kväll och upp 05.45 varje morgon.

Kommer arbeta mer på mix och fix men kul att det är sånt flow...

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion