Forum > Färdiga produktioner

MaxB - Mika - Try (cover)

<< < (4/8) > >>

Marsall:
Visst hes o fin röst  :)...Just nu blir man lite distraherad bara av allt i bakgrunden ..orginalasången o lite trumhammer lite .. Rock on o laybacka den mera så blir den finfin..Ja kul colab  :)

Edit: Lyssnade nog på fel version  :unsure:Lyssnade NU i den i första inlägget Mycket bättre ..Nu är det bara trummorna som överarbetar tycker jag,Jag tycker mer återhållsamt spel på dom..Men de ä ja dä  :D
Som sagt finslipa på.. :D

MaxB:

--- Citat från: Marsall skrivet 12.09.2014, 09:50:59 ---Visst hes o fin röst  :)...Just nu blir man lite distraherad bara av allt i bakgrunden ..orginalasången o lite trumhammer lite .. Rock on o laybacka den mera så blir den finfin..Ja kul colab  :)
Edit: Lyssnade nog på fel version  :unsure:Lyssnade NU i den i första inlägget Mycket bättre ..Nu är det bara trummorna som överarbetar tycker jag,Jag tycker mer återhållsamt spel på dom..Men de ä ja dä  :D
Som sagt finslipa på.. :D

--- Slut citat ---

Jag förstår nu att det är bra att jag lägger mer tid på gitarrer. Ska ersätta gitarrerna på sidorna med tajt spel istället och kanske nån stålsträngad, framförallt tajt spel, som inte sliter bort fokus från den häftiga rösten. Trummorna har jag redan gjort några volymjusteringar på (spelet på Cymbal-"klockor" på slutet har nu lägre volym till exempel). Jag kanske ska kolla om det är mer att göra med trumvolymer. Tack!

Asti:
Låter fint det här Max! Nylongurorna är sköna så här, inte så dominerande längre!
Upplevdet det inte heller så otajt nu...
En onödigt skarp ton på en nylongura vid 3 sekunder, som du kan sänka.
Hon sjunger verkligen fint. En tveksamhet dock vid ca 214 sekunder, där det känns som
att hon inte hinner med riktigt och får svälja...
Fint med riktigt trumspel! Kanske att dom kunde vara lite mer återhållsamma, men
det kanske räcker att sänka volymen en aning..? Lite mycket "spökslag" på kanten runt 50-60 sekunder...
Det jag tar upp är småsaker. Som helhet är det mycket njutbart. Du får till en fin ljudbild i din studio.
/Asti

MaxB:
Kvällens mix finns i första inlägget

--- Citat från: Lazarus ---testa att blanda 12-strängad, stålsträngad och nylonsträngad.
--- Slut citat ---

Två (ostämda? / hörs de?) stålsträngade kompar med öppna ackord. Har capo på olika ställen på halsen så en spelar med öppna ackord i Am en annan i Em. De har ersatt gamla otajta nylonkompet

--- Citat från: Asti ---Introt med piano och gitarr låter lite otajt! Kanske beror det på en viss tvekan i gitarrplocket..?
Lite stråkar halvvägs in i låten kanske?
En onödigt skarp ton på en nylongura vid 3 sekunder, som du kan sänka
Lite mycket "spökslag" på kanten runt 50-60 sekunder...
--- Slut citat ---

Spelat om nylon i introt, tajtare kanske? Har fått bort skarpa tonen i början.
Det blev försök med powerchords, istället för stråkar.
Har mupptrixat med volymjusteringar på flera av spökslagen för att minska deras volym.

--- Citat från: Marsall ---Nu är det bara trummorna som överarbetar tycker jag,Jag tycker mer återhållsamt spel på dom.
--- Slut citat ---

Tja, vad kan man säga, jag har volymjusterat dem på flera ställen är vid spökslagen, som Asti nämner. Bland annat vid hög volym på cymbal då sången tappade fokus på något ställe.

Wernborg:
Nu börjar det arta sig. Håller med Marsall om att trummorna överarbetar. Problemet kan också vara att de inte är tajta. Svårt att komma in i efterhand och lägga trummor om det inte finns ett stadigt klick att spela till. Om det funnit behöver de tajtas till. Låter som digitala trummor så det borde ju inte vara något problem.

Kanske behövs inte trummorna alls? Snyggt med lite pling och kling på riden ibland dock.

Kul med collab.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion