Forum > Färdiga produktioner

Lazarus - One Last Tide

(1/3) > >>

Lazarus:
Jag lägger denna i Färdiga demon för jag gör nog inget mer med den. Det kunde dock vara roligt med lite feedback i alla fall eftersom det inte är sådan här musik jag brukar syssla med (delvis i alla fall).

En blandning mellan öst/väst, synth/akustiskt, gammalt/nytt. Fusion helt enkelt.

Jag har använt blandade syntar. Omnisphere, Arturias emuleringar av gamla hederliga analogsyntar, mm.
Min härliga sitar kom också till användning.

Själva grundkompet är gjort i "Figure", en iPhoneapp från Propellerhead.

Mvh
Lazarus

Gurano:
Proffsigt - hade det i lurarna medan jag gjorde annat och det funkade som lurmusik på ett alldeles utmärkt sätt. Möjligen lät kören på något ställe lite midi

/G

Asti:
Jättesnygg ljudbild och mix! Musiken i sig är njutbar, men jag skulle
nog vilja ha lite mer variation i harmonier och dynamik för att gå igång riktigt.
Är sitaren en plugg eller ett "riktigt" instrument? Den lät hur som helst fint!
/Asti

MaxB:
Sitaren är riktig och spelas av Lazarus.
Härligt att lyssna på! Ren ljudbild och bra ljud och ljudval. Gillar de här luftiga grejerna. Det som är trummor, spelas det av dig själv eller finns annat där? Kan avslöja jag saknar ditt fina spel, så det här var riktigt välkommet.

Eddi:
Suveränt och en tokbra mix - inget kul alls när man sitter med en omöjlig en då känns det som att man borde lägga ner efter den här lyssningen :lol:

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion