Forum > Färdiga produktioner

mahan - SMOKE OF MADNESS

<< < (2/3) > >>

mahan:

--- Citat från: 1up skrivet 22.08.2007, 15:53:26 ---En sådan här highway-låt som man sitter och diggar i bilen när man åker långt. :) Sommarkänsla, lite amerikanskt över det hela med sången och gitarrstuket tycker jag. Den sprider glädje omkring sig.

Mixmässigt får den gärna vara lite hmm varmare på sina håll i frekvensregisteret. Kanske är det så att det är lite lågpass på reverb som fordras? Eller lite EQ. Exakt var det skulle va fint med uppvärmning i registret är lurigare.

Gillar denna!

--- Slut citat ---

TAck o bock 1up!
Kul att du gillar. Så att lite värmning, måst väl plocka fram gasolköket... :D :P
Det var lite brottom med låten då den gjordes så skall säkert få upp en uppvärmd mix bara tiden ger sig an!

Tack för lyssning o kommentar!

h.  JOhan

Tokai:
Ursäkta en kanske dum fråga, men vad är Forumfestival # 3?  :wacko:

Massor av reverb i den i här smakrika grytan. Kan nog bli lite för mycket av den goda. Trummorna drunknar nog tyvärr här. Coola gitarrrer. Sången är nog ok. men borde ligga längre fram och med mindre reverb, bara med lite delay, tror jag. Gillar körerna: Hey Smoke of Madness --- Madness!  :D

Vad gäller själva låten måste jag nog säga att den är lite för typisk för den här genren. Det saknas tyvärr det där lilla extra som sticker ut.

mahan:

--- Citat från: Tokai skrivet 23.08.2007, 01:11:31 ---Ursäkta en kanske dum fråga, men vad är Forumfestival # 3?  :wacko:

Massor av reverb i den i här smakrika grytan. Kan nog bli lite för mycket av den goda. Trummorna drunknar nog tyvärr här. Coola gitarrrer. Sången är nog ok. men borde ligga längre fram och med mindre reverb, bara med lite delay, tror jag. Gillar körerna: Hey Smoke of Madness --- Madness!  :D

Vad gäller själva låten måste jag nog säga att den är lite för typisk för den här genren. Det saknas tyvärr det där lilla extra som sticker ut.

--- Slut citat ---

Tjena Tokai!

Formumfestival #3:
http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?topic=3752.msg39719#msg39719

Kul att du gillar, låten blev ju lite för snabbt hopsvarvad för att hinna med i tävlingen
Skall kolla över mixen och titta över reverbar och delayer.

Tack o bock för lyssning o kommentar! :)

h. JOhan

Dividend:
Lyssnar till gitarrsolot i början av låten, schysst ljud på gitarrren där. Den här låten rockar! Fast den är rätt lugn.... Minns nu inte vilken låt jag gav en 5:a men denna tillhörde favoriterna...

Hälsning
Per

mahan:

--- Citat från: Dividend skrivet 23.08.2007, 22:11:30 ---Lyssnar till gitarrsolot i början av låten, schysst ljud på gitarrren där. Den här låten rockar! Fast den är rätt lugn.... Minns nu inte vilken låt jag gav en 5:a men denna tillhörde favoriterna...

Hälsning
Per

--- Slut citat ---

Tackar för den Per!
Jorå, denna låt fanns med bland dom sex bästa :rolleyes:

h.  JOhan

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion