Forum > Demolåtar

Ezmix 2 Ambience "Whispering Devil" på saxspår

(1/3) > >>

Altsax:
Testkör ezmix

Så här låter det om man lägger på "Whispering Devil" ovanpå ett saxspår

Det är två saxspår(kopior), ena torrt och naket på sidorna, "Whispering" i mitten.

Fortfarande inte helt övertygad om att den var värd pengarna,
men visst sparade den tid om det var det här ljudet jag var ute efter :)

(Låten är från typ 1600 talet så den är sedan länge fritt material)

equality:
Gillar det långsamma tempo du kör med på denna klassiker. Nu vet jag inte vad whispering devil är tänkt att låta? Som ett långsamt delay?  I såna fall tycker jag just det hör skulle passa bättre i ett sparsamt orkesterarr snarare än solo.

Airikr:
Om den "viskande djävulen" vet jag ingenting men det här var helt underbart, det är klart som det är, kanske med undantag för inandningen. Det är vad jag förstår en test av "WD" och inget annat men kan inte låta bli att tycka till om hela konceptet. Älskar det långsamma tempot och tonen i saxen som ligger som svävande slöjor över fuktig ängsmark en tidig sommarmorgon.... Yammi  :wub:

MaxB:

--- Citat från: Airikr skrivet 01.09.2014, 11:16:41 ---Om den "viskande djävulen" vet jag ingenting men det här var helt underbart, det är klart som det är, kanske med undantag för inandningen. Det är vad jag förstår en test av "WD" och inget annat men kan inte låta bli att tycka till om hela konceptet. Älskar det långsamma tempot och tonen i saxen som ligger som svävande slöjor över fuktig ängsmark en tidig sommarmorgon.... Yammi  :wub:

--- Slut citat ---

Håller med men hörde också att en långsam plockande kompgitarr skulle få plats att komma in efter ett tag.

Asti:
Skön ton i saxen och stämningsfullt framfört!
Går det att ta bort inandningsljuden..?
Har själv haft lite funderingar på EZ Mix...
/Asti

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion