Kontrollrummet

equality - Landslide III färdig!

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Marsall

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 635
    • Visa profil
Diggedidiggar! :).. Blir bara galet bättre o bättre ..Visst funkar det så där också med reffen".. :)


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Grymt bra sång, håller med Max...snyggt med diskret sång på sidorna.  :)
/Roffe H
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Max: Tänkte att du menade nåt sånt här...? Nu när jag putsade på sången kom inte alla körsnuttar med men det kanske blev mer effekt så? Thnx
Marsall: Det var inte så du tänkte dig refrängen alttså?  :o :)
Roffe: Kul att du gillar sången. Själv är jag inte (aldrig) nöjd med den.

Ny verre i trådhuvudet där jag putsade lite på sången men den haltar fortfarande. Lite reverb på trummorna utom kicken enl Henrics förslag. 
« Senast ändrad: 12.08.2014, 11:33:40 by equality »
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
OjOJ - den här har du utvecklat ordentligt!
Den var ju bra redan i sitt första skick men nu är den en höjdare.
Så kul att höra en synthbaserad låt som man verkligen vill höra hela , som skiftar och vrider sig, är intressant - och inte bara vilar på att ljuden är så bra att de går att låta de rulla på - nej du kränger och bänder och det skiftar och står härliga till - Riktigt bra!
och din sång är ju super och så helt annorlunda
Du har verkligen utökat ditt register!
Kanon!
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
OjOJ - den här har du utvecklat ordentligt!
Den var ju bra redan i sitt första skick men nu är den en höjdare.
Så kul att höra en synthbaserad låt som man verkligen vill höra hela , som skiftar och vrider sig, är intressant - och inte bara vilar på att ljuden är så bra att de går att låta de rulla på - nej du kränger och bänder och det skiftar och står härliga till - Riktigt bra!
och din sång är ju super och så helt annorlunda
Du har verkligen utökat ditt register!
Kanon!

Kul Cykeln att du tycker så! Suttit och bänt med denna ett par tre timmar flera kvällar i rad och nu måste det vara nog!  :blink:
Tappar kompassriktiningen till slut om det nånsin fanns någon. Sen strular det till sig med en tekniska problem, surrande kompressor och Gud vet vad.
Hoppas nu att den skall vara klar iaf. Lägger upp en förhoppningsvis slutversion och texten. Tack igen Styefan!
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Plinka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 000
  • Peace, Love and Missunderstanding
    • Visa profil
    • YogaDansa
Låter riktigt bra!! Man fastnar i den, gott tempo i den, cool sångstil och många fräcka detaljer -ja riktigt bra gjort!  :wub:
Plinkar på en låt...


Utloggad Henric

Låter riktigt bra, pillat mycket på denna sen min förra lyssning! Jag tycker mixen sitter ihop hur bra som helst, trummorna låter bra, sångljudet också! Fint arrat, detaljrikedomen är stor!  :rolleyes:

Jag kan inte hitta något som stör mej, bra jobbat här!  :wub:

Henric
Ljud är något som uppstår i samma stund som det skapas!


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Låter riktigt bra!! Man fastnar i den, gott tempo i den, cool sångstil och många fräcka detaljer -ja riktigt bra gjort!  :wub:

Tackar jättemycket!  :wub:
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Tycker den är bra så här.
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Häftigt med alla frekvensförskjutningar hit och dit som den värsta DJ:n ju - verkligen lyckat och resten är tight som en sportmössa - ja jag är överraskad, glatt överraskad :D
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Låter riktigt bra, pillat mycket på denna sen min förra lyssning! Jag tycker mixen sitter ihop hur bra som helst, trummorna låter bra, sångljudet också! Fint arrat, detaljrikedomen är stor!  :rolleyes:

Jag kan inte hitta något som stör mej, bra jobbat här!  :wub:

Henric


Hej Henric och tack för återlyss! Jo jag satt varenda kväll förra veckan och pillade på denna.  :blink:
Ssk kul att du gillar trummorna, det som jag definitivt har svårast för. Jo, det är många detaljer. Tänkte det kunde vara kul att höra något vid andralyssning som inte uppfattas vid den första.

Tycker den är bra så här.

Kul! Tack Max!

Häftigt med alla frekvensförskjutningar hit och dit som den värsta DJ:n ju - verkligen lyckat och resten är tight som en sportmössa - ja jag är överraskad, glatt överraskad :D

Kul Eddi att överraska åt det hållet! "DJ" hi hi nog första gången någon associerar till nån sån.  :D
Men dessa har ju fått ett ökad verksamhetsfält sen när jag hörde det ordet första gången!

Tack alla som ville följa mina tafatta utsvävningar och jag rätar ut frågetecknet till ett !
Drar nu till Sydkoster några dagar i regnet (jo jag sparade några semesterdagar) och tar med nylonguran. Skall ändå försöka njuta av bilfriheten med cykelstigar och vad bohusnaturen bjuder.
Hej svejs!
« Senast ändrad: 17.08.2014, 23:14:50 by equality »
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
ja, lite stänk från construction time again kan det nog vara! (dm-skiva ;))

Jag gillar dina wierdos, som det här väl inte var menat att vara. Jag tycker den hamnar i mellanfacket. Rörsten kunde få riktigt obehagliga sångeffekter på sig här och var, och trummorna rumlas lite mer. En lite hårdare bas.

Ett hett tips för att göra synthmusik mer intressant är att fokusera mindre på ljuden, och mer på effekterna. Effekterna kan verkligen vrida till ljud så man aldrig kan återskapa det utan att veta exakta kedjan.

testa lite!

Nu har jag suttit tillräckligt länge i studion utan kvällsdos av fyra sorters roliga piller för ryggen, så det börjar bli outhärdligt. Hoppas återkomma med mer lyssning inom kort =)

hejs!
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Var nog menat som weirdo ja, åtminstone drog den dit. Går säkert att skruva mer yes men väntar nu på annans sång. Får se.  Kul att du gillade detaljen iaf och önskar all bättring betr. ryggen!
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves