Kontrollrummet

1up-Relic

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad 1up

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 379
    • Visa profil
Projektet är som följer: Skicka mina bästa låtar till skivbolag här i Sverige. Funkar denna?

Vilka är huvudproblemen jag bör fixa? (Man har ju sina aningar.)

Deadline för den här produktionen är ikväll kl. 24:00 så jag kommer vidare sen med ny låt imorgon.


Utloggad MrPhil

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 350
    • Visa profil
Projektet är som följer: Skicka mina bästa låtar till skivbolag här i Sverige. Funkar denna?

Vilka är huvudproblemen jag bör fixa? (Man har ju sina aningar.)

Deadline för den här produktionen är ikväll kl. 24:00 så jag kommer vidare sen med ny låt imorgon.
Funkar den?
Med tanke på vad som släpps idag så kan man inte svara på det, men gissningsvis... - Nej, det tror jag inte. Rap/sång är riktigt svagt. rapen saknar attityd, sången saknar.... ja, mest riktig "sång". Det är mest pratade toner.
Mixen åker upp o ner i volym hel tiden... känns urunderligt  :wacko:
Det börjar konstigt oxå. Bara faller in liksom.
Det bästa (vilket är tur egentligen) tycker jag är grunden, idén, låten. Det är hantverket i framförandet som felar. O det kan du alltid bli bättre på ;) genom att öva om o om igen.


Utloggad 1up

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 379
    • Visa profil
Projektet är som följer: Skicka mina bästa låtar till skivbolag här i Sverige. Funkar denna?

Vilka är huvudproblemen jag bör fixa? (Man har ju sina aningar.)

Deadline för den här produktionen är ikväll kl. 24:00 så jag kommer vidare sen med ny låt imorgon.
Funkar den?
Med tanke på vad som släpps idag så kan man inte svara på det, men gissningsvis... - Nej, det tror jag inte. Rap/sång är riktigt svagt. rapen saknar attityd, sången saknar.... ja, mest riktig "sång". Det är mest pratade toner.
Mixen åker upp o ner i volym hel tiden... känns urunderligt  :wacko:
Det börjar konstigt oxå. Bara faller in liksom.
Det bästa (vilket är tur egentligen) tycker jag är grunden, idén, låten. Det är hantverket i framförandet som felar. O det kan du alltid bli bättre på ;) genom att öva om o om igen.

Så volymfluktuationer är ett problemområde. Det har jag inte tänkt på. Det var bra du tog upp det således.

Sången suger ju apa, eller pratet. Vet inte vad jag ska göra med det bara. Men det ger sig.

Så inledningen känns konstig? Jo, det var meningen att fånga lyssnaren direkt. Det kanske blev mer magplask än simhopp då. Gillar dock att bryta konventioner så man får väl balansera och behålla ett halvt magplask. :)

Så de pratade tonerna sög? De gillar jag. Sen är man ju alltid kär i sina egna verk.

Jag fixar de punkterna jag klarar av ikväll så kommer en ny mix.

Tack tack för lyssning och ärliga kommentarer. Jag söker väl egentligen ett "nej" på alla mina produktioner, om om de platsar. Vill gärna bryta lite ny mark här och var. Idéerna flyger och far.

Någon som tror sig kunna lära sig något av mig och i sin tur känner sig ha kompetens att lära mig så hör av dig vetja.


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Tjena 1up!

Som jag nånstans sade så är dessa remixar inte min starka sida när det gäller att kommentera. Håller helt med MrPhil att sången låter och saknar "the thing". Och måste ju göra stupid fråga, är det du eller vem e det som sjunger. Vad jag vill komma till är , vad kan du bättra på i detta alster. Är det alltså sången eller är det nåt annat? Det är just detta som gör mig very confused gällande remixar, vad kan jag såga på och vad kan jag inte. Jo, jag vet att jag borde känna närmare på remixalster som man kan ladda ner o jobba med, men det hjälper fortfarande inte mig att bedöma vad det är som du har gjort i detta alster, om du alls förstår min fördummelse :unsure:

Så till låten, mera aggression i sången, och kompress på hela rasket, låter nog orintaliskt, ok, men allvaret och sångarglädjen saknas.

Så nu har jag försökt kommemtera en remix. tror jag :unsure:
så kommentera min kommentar!


h.  JOhan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad 1up

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 379
    • Visa profil
Tjena 1up!

Som jag nånstans sade så är dessa remixar inte min starka sida när det gäller att kommentera. Håller helt med MrPhil att sången låter och saknar "the thing". Och måste ju göra stupid fråga, är det du eller vem e det som sjunger. Vad jag vill komma till är , vad kan du bättra på i detta alster. Är det alltså sången eller är det nåt annat? Det är just detta som gör mig very confused gällande remixar, vad kan jag såga på och vad kan jag inte. Jo, jag vet att jag borde känna närmare på remixalster som man kan ladda ner o jobba med, men det hjälper fortfarande inte mig att bedöma vad det är som du har gjort i detta alster, om du alls förstår min fördummelse :unsure:

Så till låten, mera aggression i sången, och kompress på hela rasket, låter nog orintaliskt, ok, men allvaret och sångarglädjen saknas.

Så nu har jag försökt kommemtera en remix. tror jag :unsure:
så kommentera min kommentar!


h.  JOhan

Hej, hej, Johan!

Det kan ha blivit en skum miss i protokollet här för det är ingen remix. :D Det är bara en ommix av min egen låt, därav det möjligen förbryllande filnamnet då. :)

Allt är mitt, okey, gitarr och trummor är samplingar av olika slag men ändå.

Japp! Det är JAG som skrålar! :D Jo sången suger som sagt. Har fixat lite på refrängen idag och lagt till mer djupa röster m.m. men versen är sig lik. Svag och innehållslös. ;)

Sen har något annat skumt hänt med trycket i låten. dunna who though :huh:

ja kompress kanske behövs ja. dataresurserna är 100% typ så måste göra wav då först. (i hemlighet tycker jag det är såå jobbigt :D)