Kontrollrummet

Acer åskskadad nån idé att laga?

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Köpte en Acer för 3.700:- för drygt ett år sedan - blixten tog den under semester - garantin (om det nu hade hjälpt har gått ut). Nu är den helt död gissningsvis moderkortet väl? I alla fall tror ni det är någon idé att försöka laga den?
Jag hade den kopplad till TVn för att jag skulle kunna spela in program men segare dator som dator betraktat får man leta efter faktiskt.... Känner att jag med nya inspelningsbara boxen (som också blixten tog, BBB får fixa den) klarar mig ändå.

Men någon har kanske erfarenhet och har nåt råd att komma med?
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Freddy

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 310
    • Visa profil
Köpte en Acer för 3.700:- för drygt ett år sedan - blixten tog den under semester - garantin (om det nu hade hjälpt har gått ut). Nu är den helt död gissningsvis moderkortet väl? I alla fall tror ni det är någon idé att försöka laga den?
Jag hade den kopplad till TVn för att jag skulle kunna spela in program men segare dator som dator betraktat får man leta efter faktiskt.... Känner att jag med nya inspelningsbara boxen (som också blixten tog, BBB får fixa den) klarar mig ändå.

Men någon har kanske erfarenhet och har nåt råd att komma med?

Du kan väl åka in till en datorfirma och kolla strömadaptern. Eller mäta upp den själv med multimeter. Om den funkar så skulle jag säga att det är dags att köpa ny. Ett moderkort till en laptop är dyrare än datorn, speciellt när det är en så pass billig dator från början.
"I can take you far but I'll burn you out before we get there"

https://soundcloud.com/gitarrfreddan


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Köpte en Acer för 3.700:- för drygt ett år sedan - blixten tog den under semester - garantin (om det nu hade hjälpt har gått ut). Nu är den helt död gissningsvis moderkortet väl? I alla fall tror ni det är någon idé att försöka laga den?
Jag hade den kopplad till TVn för att jag skulle kunna spela in program men segare dator som dator betraktat får man leta efter faktiskt.... Känner att jag med nya inspelningsbara boxen (som också blixten tog, BBB får fixa den) klarar mig ändå.

Men någon har kanske erfarenhet och har nåt råd att komma med?

Du kan väl åka in till en datorfirma och kolla strömadaptern. Eller mäta upp den själv med multimeter. Om den funkar så skulle jag säga att det är dags att köpa ny. Ett moderkort till en laptop är dyrare än datorn, speciellt när det är en så pass billig dator från början.
Bra råd Freddy, jag mätte adaptern o den var död sedan testade jag med en annan o datorn snurrade igång faktiskt, dock testade jag bara några sekunder för det var fel ström. Men nu ser det ljusare ut en adapter har man väl råd med om den finns i lösvikt på Netonnet.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad morgonte

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 153
    • Visa profil
Glömde nätadaptern till min netbook på tåget för ett tag sen. Ifall du inte har nåt emot att köpa från utlandet var det typ 1/4 av priset på ebay för en ny adapter jämfört med de svenska nätbutikerna. Dyrast och klumpigast var universaladaptrar på typ Clas i sjön.
If music be the food of love, play on. -William Shakespeare