Forum > Färdiga produktioner
Asti - Bestämmer inte du (klar)
Gurano:
Har inget neg att säga. Riktigt bra Asti-låt. kul tapestopeffekt på slutet
/G
Asti:
--- Citat från: jonnerstone skrivet 14.08.2014, 23:11:15 ---
--- Citat från: Asti skrivet 14.08.2014, 23:06:29 ---
--- Citat från: jonnerstone skrivet 14.08.2014, 17:43:42 ---Gillade detta! Skön text. Gött att melodin på sista versen ändrades, lite progressivt :D
Gillar det abrupta slutet, men skulle vilja ha nåt tapestop-liknande på det också.
Sen snälla snälla, ta bort dubben på sången på första versen, det låter inte alls kul.
Förutom dubben på första vers, top notch!
Micke
EDIT:
Tog mig friheten att lägga på lite tapestop och en nerpitchad synthkör svagt i bakgrunden på avslaget för att visa vad jag menade. La även yttepytte multibandkompressor på mastern för att få liiite mer tryck i det hela.
[mp3=200,20,0,center]http://musik.biscuitbarney.com/bestammer_inte_du_tapestop.mp3[/mp3]
Om du gillar't så skicka mig en wave sen när låten e helt färdig (utan dubb på första vers t.ex ;)) så kan jag utföra samma procedur igen, har det sparat som ett projekt.
--- Slut citat ---
Kul att du gillar låten inkl text! Tänkte först haft samma sångmelodi i sista versen plus en andrastämma,
men jag tycker detta funkar bättre.
Jag har dubbat sången i alla verserna. Menar du att det bara är i första versen det låter fel..?
Är det osynk, som hörs tydligare i första versen pga det enkla arret där?
Skön effekt med tapestop på slutet! Jag återkommer gärna med en wave-fil när jag gjort lite justeringar!
Tack för kommentar och hjälp med låten!
/Asti
--- Slut citat ---
Jo lite osynk är det men det är inte det i första hand som jag tänker på. Tycker det förtar väldigt mycket av känslan i den sparsmakade första versen. När det sen brakar igång in till andra versen så är dubben klockren, men det hade varit väldigt mycket skönare att bara ha en enkel röst på första versen, då blir det bättre effekt av det hela också när dubben kommer in på andra versen.
--- Slut citat ---
OK! Ska testa ett enkelt sångspår i första versen!
Tack för uppföljande feedback!
/Asti
Asti:
--- Citat från: Gurano skrivet 15.08.2014, 11:22:41 ---Har inget neg att säga. Riktigt bra Asti-låt. kul tapestopeffekt på slutet
/G
--- Slut citat ---
Tack för det! Kul att du gillar låten!
Ja, tapestop:et blir en fräck avslutning tycker jag!
/Asti
Henric:
Bra låt, mix och sånge - som vanligt! Tycker det låter kanon, gillar när sången kommer in efter det instrumentala partiet!. Trumljudet är också bra!
Henric
Asti:
--- Citat från: Henric skrivet 16.08.2014, 14:59:31 ---Bra låt, mix och sånge - som vanligt! Tycker det låter kanon, gillar när sången kommer in efter det instrumentala partiet!. Trumljudet är också bra!
Henric
--- Slut citat ---
Roligt att höra! Trummorna är från Superior Drummer.
Tack för din kommentar!
/Asti
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida