Kontrollrummet

Inget ljud

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Kalasbricka

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 19
    • Visa profil
Inget ljud från ljudkortet. Någon som vet var man kan hitta drivrutiner till ett EMU 0404 usb? Försöker med asio4all men får inget ljud i reaper. Alla tips välkomnas! =)


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Syns ljudkortet i enhetshanteraren?
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Kalasbricka

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 19
    • Visa profil
Nej där hittar jag bara det inbyggda kortet i datorn.


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Reagerar inte datorn alls på att du pluggar in det i NÅGON usb-port? Pröva alla. Även om drivrutiner saknas borde det komma upp något, även i enhetshanteraren, om "unknown device" el liknande.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Kalasbricka

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 19
    • Visa profil
Lyckades hitta någon gammal drivrutin nu då det tydligen inte görs några nya så nu är det installerat men, hänger sig så fort jag väljer den i reaper..


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Skall drivisarna funka ihop med det operativ du har?
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Kalasbricka

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 19
    • Visa profil
Det här är vad jag hittar http://support.creative.com/Downloads/welcome.aspx. Men jag har windows 7 men jag vet inte riktigt vad dom där ska funka med. Det hänger sig konstant som det är nu. Finns det något sätt att få igång kortet utan creatives drivrutiner?


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Blir nog till att googla som f-n, typ "EMU 0404 +win 7 +driver". Kolla även reapers forum, kvr audio etc. Kanske är kortet för 32 bit och du kör win 7 64?
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Konstigt att det inte funkar. Jag har emu 0404 som funkade bra med win7 och reaper. Nu har jag win8 och emu funkar fortfarande. Jag använder även asio4all.
/G
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Kalasbricka

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 19
    • Visa profil
Konstigt att det inte funkar. Jag har emu 0404 som funkade bra med win7 och reaper. Nu har jag win8 och emu funkar fortfarande. Jag använder även asio4all.
/G

Jaha, märkligt.. Använder du creatives drivrutiner också, utöver asio4all?


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Konstigt att det inte funkar. Jag har emu 0404 som funkade bra med win7 och reaper. Nu har jag win8 och emu funkar fortfarande. Jag använder även asio4all.
/G

Jaha, märkligt.. Använder du creatives drivrutiner också, utöver asio4all?
Nu var det ett tag sedan jag fixade det men jag laddade ner drivisarna. kan ha varit på denna plats: http://www.driverscape.com/download/e-mu-0404-%7C-usb ....  men jag är inte riktigt säker.

Kan kolla om jag har installationsfilen kvar i datorn!
/G
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Kalasbricka

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 19
    • Visa profil

Utloggad Kalasbricka

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 19
    • Visa profil
Ingen framgång tyvärr. Tack för alla tips iaf! Får försöka leta vidare.


Utloggad morgonte

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 153
    • Visa profil
En grej som är värd att pröva är att stänga av datorns inbyggda ljudkort i BIOS, ifall det går. Har hjälpt andra...
If music be the food of love, play on. -William Shakespeare


Utloggad Holgers Tröst

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 184
    • Visa profil
Haru kopplat in musiksladden??

en musikant från Kalmar, hela halvan av Holgers Tröst.


Utloggad Kalasbricka

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 19
    • Visa profil
En grej som är värd att pröva är att stänga av datorns inbyggda ljudkort i BIOS, ifall det går. Har hjälpt andra...

Tack för tipset! (och alla andra hjälpsamma tips i tråden) Det funkade. Har laddat ett par projekt och spelat in lite och det flyter på nu. Skönt att slippa köpa nytt ljudkort!


Utloggad morgonte

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 153
    • Visa profil
En grej som är värd att pröva är att stänga av datorns inbyggda ljudkort i BIOS, ifall det går. Har hjälpt andra...

Tack för tipset! (och alla andra hjälpsamma tips i tråden) Det funkade. Har laddat ett par projekt och spelat in lite och det flyter på nu. Skönt att slippa köpa nytt ljudkort!

Så bra! :)
If music be the food of love, play on. -William Shakespeare