Forum > Färdiga produktioner

MaskinFisk - Singulariteten

<< < (3/6) > >>

MaxB:

--- Citat från: spacetrucker skrivet 07.08.2014, 13:37:18 ---Höj sångens volym ett litet snäpp, men bara litet. Av nån anledning funkar det bättre när man (jag) lyssnar med högre volym  :unsure:
Håller med cykeln om för mycket rymd.
Annars bra detta
// Space

--- Slut citat ---

Exakt! Ofta hörs rösten bra på vanlig eller hög volym.
Men då man lyssnar i mono eller på låg volym kanske sången inte alls går fram.
Det var därför jag testade, eftersom det inte framgick att någon gjort det innan.

bjurte:
Skit bra låt, skitbra Arr, men radioklar blir den först när du fått sången tydligare, man ska höra texten !!
Den är lite låg och vass för nuvarande, kanske du kan sänka den där svävande pad synthen lite(Det är nog den som dom andra refererar till : mycket rymd !)  ;)
Men vilken debut !! Skitbra.. B)

Shakes:
Men oj  :blink: TACK allihopa för beröm och otroligt bra feedback!!

Ska vila öronen från låten ett tag (om det inte börjar klia för mycket i fingrarna) och ta en ny mixningsrunda sedan med fokus på reverb och sångnivåer.

Henric:
Finns inte mycket att tillägga som inte redan är sagt! Bra låt/arr framförande m m! Får du fram texten/budskapet blir det kanon!
Testa att minska ner på rev/delay en aning och höj lite lowmid på sången så kommer den nog fram bättre skulle jag tro sen ett par myrben på sångvolymen sen är du nog hemma!

Henric

Roffe H:
Håller med Henrik, det mesta är redan sagt, sången ska def. upp )vill ändå trycka på detta). Sedan är det alltid roligt med svenska och bra texter, så lägg gärna upp den...blir en dimension till.  :)
/Roffe H

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion