Forum > Demolåtar

Dividend - Betrayal March...Tråden flyttad till FÄRDIGA demon

(1/3) > >>

Dividend:
Tråden flyttad till FÄRDIGA demon.

Light Head:
Lite ovaligt lite dramatik är det första som slår mig. Det är snyggt som vanligt och du använder instrumenten på ett jäkligt bra sätt. Vissa av de ljusaste körerna blir lite "syntiga"/midi. Men det är väl ett problem som är nästan ofrånkomligt?

En tanke och ide, kan du inte göra en version som är nedskalad till ett minimum med instrument? Jag tycker att de inledanade tonerna är riktigt sköna och vill höra mer av dem. "Eternal Glory Adagio"?

Som vanligt strålande komponerat

Dividend:
Jag håller inte med ;)

(svarar på resten sen)

Dividend:

--- Citat från: Light Head skrivet 20.08.2007, 08:56:42 ---Lite ovaligt lite dramatik är det första som slår mig. Det är snyggt som vanligt och du använder instrumenten på ett jäkligt bra sätt. Vissa av de ljusaste körerna blir lite "syntiga"/midi. Men det är väl ett problem som är nästan ofrånkomligt?

En tanke och ide, kan du inte göra en version som är nedskalad till ett minimum med instrument? Jag tycker att de inledanade tonerna är riktigt sköna och vill höra mer av dem. "Eternal Glory Adagio"?

Som vanligt strålande komponerat

--- Slut citat ---

Du har en poäng. Jag funderar på ett parti med enbart stråk, kanske cellos spelande det urspr huvudtemat det som hörs i början.....
(Jag höll alltså inte med om att den förra versionen var strålande komponerat, men nu börjar det likna något)

Light Head:
Det är rätt märkligt att en musikstil som jag nästan inte lyssnar på kan kännas så bra när jag lyssnar på Dividendes stycken.

Det är lite mindre dramatik som sagt, men vackert! Det finns några partier där det är något mer dramatiskt, men det är mest på nivån "skall han komma tillbaka med hedern i behåll". I andra stycken som du gjort är det oftast extremt dramatiskt. Då ser man framför sig hur någon med tunga steg går fram mot stupstocken och bödeln höjer sin yxa...

De mörka körerna har någon skum effekt märks tydligt vid 3.35 ungefär. Som om du kör det genom ett fjäderreverb.

Men väl jobbat mannen!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion