Forum > Färdiga produktioner

1up & Lord Wallace: Funk R Us-Funky Bastard

<< < (2/4) > >>

HomoNeophilus:
Jag tyckte att låten var svår att hänge med i eftersom den kändes så långt borta. Allt känns som det spelas i ett annat rum så det är svårt att höra något tydligt. Basen och rösterna är de stora problemområdena, liksom bastrumman och egentligen trummorna i helhet. Det måste bli mera tryck helt enkelt!
Vad gäller mix av basen handler det inte så mycket om frekvenser som nivå tillsammans med resten.
Nu blir jag lite flummig i beskrivningen men det känns inte som det finns så mycket att ta på i låten, allt är lite otydligt. För att ordna det är du nog så illa tvungen att börja om från början med mixen.
Jobba med balansen mellan trummor, bas och melodiinstrument/röst.
Jobba med tydligheten och trycket i bastrumma och virvel.
Jobba med balansen mellan instrument i det högre mellanregistret (piano och trumpet).

1up:

--- Citat från: HomoNeophilus skrivet 20.08.2007, 14:54:47 ---Jag tyckte att låten var svår att hänge med i eftersom den kändes så långt borta. Allt känns som det spelas i ett annat rum så det är svårt att höra något tydligt. Basen och rösterna är de stora problemområdena, liksom bastrumman och egentligen trummorna i helhet. Det måste bli mera tryck helt enkelt!
Vad gäller mix av basen handler det inte så mycket om frekvenser som nivå tillsammans med resten.
Nu blir jag lite flummig i beskrivningen men det känns inte som det finns så mycket att ta på i låten, allt är lite otydligt. För att ordna det är du nog så illa tvungen att börja om från början med mixen.
Jobba med balansen mellan trummor, bas och melodiinstrument/röst.
Jobba med tydligheten och trycket i bastrumma och virvel.
Jobba med balansen mellan instrument i det högre mellanregistret (piano och trumpet).

--- Slut citat ---

Goda punkter allesammans! Trumpeten är ju bara för wimpig som den är nu.

Lyssnade igenom nyss innan lunch igen och upptäckte då att det är ju på TOK för mkt rymdklang över hela mixen. :D Det som gör att det känns som låten nästan spelas i ett annat stort rum. Så visst, minska rymdklangen och trycket blir bättre. Sen nivåjustera hela bygget intill djävulens värsta förbannelse så får vi se hur det utvecklar sig. :)

Take care!

tsmalmbe:
bounca allt så gör jag en mix?

1up:

--- Citat från: tsmalmbe skrivet 20.08.2007, 18:13:18 ---bounca allt så gör jag en mix?

--- Slut citat ---

Intressant! Tanken slog mig också att göra så. Grejen är att sist tog det säkert 1h 30 min för alla spår. Skulle skicka allt till Lord Wallace men han ville inte ha dem. Så det är just det dryga med att exportera (som det heter i Cubase då).

Om du eller någon annan känner till hur man kan exportera alla spår i en följd men ändå få dem i separata wav-filer vore jag jättetacksam. Då kan jag göra det utan problem. Sist satt jag ju och väntade manuellt efter varje wav-fil var klar och satte i gång export på spår 2, spår 3 osv. :P (Jag använder Cubase SX2)

tsmalmbe:
frys spåren o packa hela projektet, alt. Sök ett script från cubase.net forum

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion