Ljudbild och mix låter super! Skönt lirat på Fender Rhodes:en!
Gillar även basljudet. Trummorna kunde kanske varit lite mer botten/tyngd i...
Personligen skulle jag föredragit lite mer överraskningar i harmoniföljderna,
men det duger bra så här. Bra att du bidrar med jazzlåtar! Önskar jag var bättre på det.
/Asti
Tack Asti! Kul att du gillar soundet! På Fender Rhodes ljudet kommer från min Korg Oasys sen har jag pimpat det lite med hjälp av VIntage keys från Overloud, lagt på ett temposyncat delay! Basljudet är Yamaha basen in i Markbass 2 och nån preset "mellow funk" sen in i C4 compressor från wawes och sen in i Maxbass (också en wawesplug).
Trummorna är EZ drummer Classic som jag inte gjort så värst mycket med, pimpat basstrumman med EZmiz, lagt lite reverb på virvel/kantslag, reverb på pukor, ett trumroom på hi-hat och overhead. Sen har jag kört hela trumsetet genom en plug och lagt på rätt mycket saturation plus lite glitter vid 12khz
Kompositionen som sådan är inget märkvärdigt bara lite roliga ackord som låter schysst ihop....alltid kul att lira och testa olika ljud...nördig som man är!

Fick ändan ur vagnen och uppdaterade till EZ drummer 2 och köpte på mej lite nya miditrumgrooves - och det låter snorbra tycker jag!
Ser fram emot att använda det på nästa alster...
Henric