Kontrollrummet

Roffe H - ny inspelning "How long blues"

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Hej, det var ett tag sedan jag var här, beror på att jag skaffat div. ny utrustning och program som jag håller på att lära mig. Tar nog ännu en tid innan jag lägger ut nåt "seriöst". Har plockat fram både elbasen och elguran ur gömmorna för att testa hur det låter. Jag är fortfarande ringrostig märker jag. På denna nyinspelning kör jag elbas, acke- och elgura förutom det gamla vanliga. Som sagt, detta är bara en test och kommer inte att gå till färdiga, men alltid roligt om någon tycker till.  :)
Roffe H
« Senast ändrad: 03.10.2014, 14:24:27 by Roffe H »
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad Marsall

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 635
    • Visa profil
Har ingen bra lyss e på jobbet i skärmhögtalare. Men! iaf Den ståliga countryharlem guran e go o sången e finfin så där laybackjazzig..Orgeln passar fint till också.. Roffe is back in town" B)


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 632
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Soft och skön lyssning! Du sjunger dom här gamla "godingarna" med fin känsla.
Kanske är gitarren lite väl framträdande och "vass" i förhållande till övrigt..?
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Skön röst och skön genre som du förvaltar väl.
Ingen bra lyssning för mig nu med enkla datorhögtalare så jag kan inte uttala mig om mix och ljud för övrigt.
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Alatar

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 597
    • Visa profil
    • www.alatarmusic.com
Härligt laid back jazz från dig, återigen :-)
Den enda synpunkten jag har är din röst, som är för hes på något sätt (inte för att jag skulle kunna sjunga det bättre).
www.alatarmusic.com


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Tack alla föra lyssning och kommentarer, tyckte det var kul att plocka fram gamla prylar och lira lite mer själv. :)
Roffe H
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)