Forum > Färdiga produktioner
MaxB - Rain Down Peace -
MaxB:
Häftigt Altsax! Härlig inspiration!
Asti:
Jag tror inte att det nödvändigtvis behövs stick, refräng o.d. för variationens skull,
däremot större variation vad gäller arret! Börja med enbart rösterna, bygg sedan på
med orgeln, de akustiska gitarrerna, kör, trummor, bas, piano etc efterhand.
Ta ner låten halvvägs och börja om naket och bygg sedan upp, nu lite snabbare,
till ett crescendo med pukor, stråkar, elgitarrsolo m.m. Det är mitt tips.
/Asti
MaxB:
--- Citat från: Asti skrivet 25.07.2014, 10:53:34 ---Jag tror inte att det nödvändigtvis behövs stick, refräng o.d. för variationens skull,
däremot större variation vad gäller arret! Börja med enbart rösterna, bygg sedan på
med orgeln, de akustiska gitarrerna, kör, trummor, bas, piano etc efterhand.
Ta ner låten halvvägs och börja om naket och bygg sedan upp, nu lite snabbare,
till ett crescendo med pukor, stråkar, elgitarrsolo m.m. Det är mitt tips.
/Asti
--- Slut citat ---
Tack för inspiration. Har alldeles nyss fått liknande idéer och inspiration och dessutom text, från Rikki. Så nu längtar jag efter att få tid att göra mer i detta stycke!
Roffe H:
Mycket snyggt, håller men equality som sa att den skulle vinna på att kortas något om du inte bygger upp den mer vill säga, annars gillar jag upprepningen. :)
/Roffe H
MaxB:
--- Citat från: Roffe H skrivet 25.07.2014, 17:27:11 ---Mycket snyggt, håller men equality som sa att den skulle vinna på att kortas något om du inte bygger upp den mer vill säga, annars gillar jag upprepningen. :)
/Roffe H
--- Slut citat ---
Ska kanske kortas eller omväxlas jag håller med att det kan behövas.
Men som tema i en film kan nog det här ligga i bakgrunden på massor av ställen.
Har fått hjälp från annat aningen oväntat håll med text så den vill jag väldigt gärna plocka in i det här sammanhanget.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida