Forum > Färdiga produktioner

MaxB - Rain Down Peace -

<< < (3/8) > >>

MaxB:
New version 2014-07-27 - thanks to Rikki Ansell, that have helped me with visions and lyrics.

zzeb:
Är med dej Max, mer fred på jorden. Din produktion är klanderfria. Likaså din kreativitet och slutförandeförmåga. Skulle kanske önska att mmmm-körerna fick vila en stund emmelanåt för att återkomme och ge mer effekt.

MaxB:

--- Citat från: zzeb skrivet 27.07.2014, 21:53:24 ---Är med dej Max, mer fred på jorden. Din produktion är klanderfria. Likaså din kreativitet och slutförandeförmåga. Skulle kanske önska att mmmm-körerna fick vila en stund emmelanåt för att återkomme och ge mer effekt.

--- Slut citat ---

Tack zzeb! Mer fred till folken i alla länder!
En lite udda vinkel på den här frihetssången fick jag då jag stod på knä i stallet och borrade i ett tjockt metallrör och borrade med slagborren i betonggolvet.
Plötsligt slog det mig att jag undermedvetet sjunger min egen frihetskamp - om min dröm att slippa detta arbetsläger och alla måsten - det som håller mig fjättrad och fjärran från musikskapandet. Har nu mixat en ny version igen där jag gjort vissa ändringar. Har inte plockat bort mmm-kören men varierat den en aning.

Börjar ana att jag är så gott som ensam om att uppskatta det monotona och upprepningen av allt och det långsamma tempot (80bpm) och att det inte finns mer omväxling.

PS. Ett tips - som kanske bara intresserar Plinka och Marre:
Prova själv att sjunga med mmm- och aahh-körerna genom hela låten!

Man blir helt blåst, p.g.a. syre-kicken!   B)
För att inte tala om vibrationerna i de lägre frekvenserna,
de kan öppna alla chakran på vid gavel!

Airikr:
Nej, du är inte ensam om det monotona och repetetiva Max, this is the shit!!
Min första reflektion och tanke är...didgeridoo i botten som skulle kunna vara helt ensam i början, testade min, men fel tonart  :(
Mmmm-kören kör på som nu fram till du börjar sjunga (berättarrösten är tokbra), då håller den tyst för att återkomma med än mer power efter solosången. Tror jag tänker lite som Asti, pukor skulle vara klockrent, kanske också en indianchanting i finalen.
Hos mig går tankarna åt Cowboyrullar och lite "I was born under a..." Lee Marving har jag för mig, men den här är större än så, eller har potentialen att bli det.
Det är viktigt att det monotona och meditativa får sitt spelrum i den här kreationen annars så stannar den på cowboynivå.
Vår gemensamma vän Peter på flöjt?? Vad tror du om det? Lite indianskt typ....

Eddi:
Ja här får vi banka ner nån slags milstolpe för wonderbaum musik från Maxen med hjälp av Riki det hela låter och framförallt känns supernice :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion