Kontrollrummet

equality - denja (ny längre version)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
LÅTNAMN: denja
ARTIST/GRUPP: e
GENRE: e
LÅTLÄNGD: nästan tre min
KOMPOSITÖR: e
PRODUCENT: e
EV. MEDVERKANDE:
INSPELNINGSÅR: 2014
FORMAT: mp3

Hoppas nu ha fått ordning på musikdatorn. Vilket tid det tog! Här kommer en liten testballong. Hade väl enya lite tankarna när jag höll på, därav namnet men det blev synthar som Z3+, Trilian och Addictive Drums. Kanske försvann melodin lite i all arpegiatorn som nästan gav mig åksjuka till slut. Skulle som vanligt blivit längre får skylla på värmen och fotbollen.  :)
« Senast ändrad: 10.07.2014, 20:12:43 by equality »
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Hoppas på fortsättning på den här. Den ska precis dra igång då du avslutar inspelningen.
Skönt sound och sköna ljud!
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Håller med Max, sköna ljud och sound samt fortsättning givetvis.  :)
/Roffe H
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Tack Max och Roffe. Jag har försökt att förlänga denna och mellanspelet...tja vet inte riktigt. Det blev som det blev. 
« Senast ändrad: 10.07.2014, 16:45:29 by equality »
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Sitter på buss med extremt dålig uppkoppling. Har bara kunnat lyssna på 90 sek. Det låter bra med sköna ljud. Men enligt min smak behövs mer ... Kanske en gitarr som spelar svävande gura med höga toner och din sång.

/G
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Tack Max och Roffe. Jag har försökt att förlänga denna och mellanspelet...tja vet inte riktigt. Det blev som det blev. 

Det är skönt sound och bra val av ackordsföljder. Jarre hittade väl på lite mer men det här räcker långt.
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Tack för återlyss Max. Befinner mig vid Fulufjällets nationalpark och har endast sporadisk uppkoppling. Mellanspelet blev nog lite rörigt och behöver förenklas, förkortas för att inte bli allt för mycket transportsträcka. Får fundera på det i skuggan av jaktfalkarna här uppe.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Tack för återlyss Max. Befinner mig vid Fulufjällets nationalpark och har endast sporadisk uppkoppling. Mellanspelet blev nog lite rörigt och behöver förenklas, förkortas för att inte bli allt för mycket transportsträcka. Får fundera på det i skuggan av jaktfalkarna här uppe.

Hittade inga direkta transportsträckor men kände att det finns ytor att fylla här och där.
« Senast ändrad: 13.07.2014, 14:12:19 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Ska klura på det. Tack igen Max!
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Synthar.

Kan inte komma med några tankar på att utveckla det. Det låter snyggt och så, hade jag varit du eller du hade varit jag så hade vi kansk fixat lite pumpande low-end och grymmar electroniska trummor
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Kul att du fick ordning på musikdatorn,inte kul när det racklar..

Denna då,grymt snyggt lirat men ett par kilometer från mina hemmavatten så jag stannar vi det första - snyggt lirat och komponerat.

Mike


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Oj, vad det svänger! Sköna harmonigångar är det också!
Tycker du kunde förstärka trummorna med lite percussion en bit in i låten,
t.ex egg, tamburin för att ge ännu mer driv!
Kanske skulle en mörk "Twin Peaks"-gitarr med tremolo bryta av lite fräckt på ett par ställen..?
Kul att du testar nya vägar.
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Marsall

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 635
    • Visa profil
Synthgodis e gött.. Låter svävande o fint ..Ja skulle nog inte skada att ta fram guran din o lägga nåt slingrigt (guranotipset) tror jag skulle bli fint det med.. :D


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Synthar.

Kan inte komma med några tankar på att utveckla det. Det låter snyggt och så, hade jag varit du eller du hade varit jag så hade vi kansk fixat lite pumpande low-end och grymmar electroniska trummor

Thnx Per. Har inga idéer därvidlag då jag saknar kunskap om sådant. Vill du försöka?  :rolleyes: :wub:

Kul att du fick ordning på musikdatorn,inte kul när det racklar..

Denna då,grymt snyggt lirat men ett par kilometer från mina hemmavatten så jag stannar vi det första - snyggt lirat och komponerat.

Mike

Kul att du tycker så. Inte min hemmahamnheller ritkyigt men "nya ljud - ny musik". Blir i af inspirerad till något annorlunda när man slår tangenten på på midikeyboardet och arpeggiotoner väller fram... Ja, datornm känns stabil igen och det var väl som vanligt ett "användarfel" då hårdvaran tycks intakt. Ha det gott i norrlandsvärmen.

Oj, vad det svänger! Sköna harmonigångar är det också!
Tycker du kunde förstärka trummorna med lite percussion en bit in i låten,
t.ex egg, tamburin för att ge ännu mer driv!
Kanske skulle en mörk "Twin Peaks"-gitarr med tremolo bryta av lite fräckt på ett par ställen..?
Kul att du testar nya vägar.
/Asti



Kul att du tycker att det svänger. Trumförstärkning noteras. Skall försöka med TP-gura om jag inte svettas ihjäl. Thnx man!  :)

Synthgodis e gött.. Låter svävande o fint ..Ja skulle nog inte skada att ta fram guran din o lägga nåt slingrigt (guranotipset) tror jag skulle bli fint det med.. :D

Tack för krätik och synp. Guraönskemål här med. OK, ska se vad som finns i ryggsäcken. Allt gott.
 
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Altsax

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 818
  • Musiken är lycka :-)
    • Visa profil
    • Spellista youtube
Bitvis svänger den loss rejält och ska vara precis såhär
men för att undvika åksjukan så bör "topparpeggiot" tonas ut, för att återkomma med kraft i de svängigare partierna.

På de lugnare ställena kan man peta in till exempel föreslaget gitarrsolo
Eller varför inte lite talad text, eller en skönsjungande kvinna, lite tvärflöjt eller bara ett fågelkvitter :)
Nån som gör bomben ner i vattnet, ett barn som säger Är vi framme snart? på ett ställe och Hur långt är det kvar? på ett annat, vadsomhelst bara det bryter av lite :)

/J


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Helsköna idéer J som du generöst delar med dig av! Schysst att få ta del av dessa. Ger ju utvägar till den fastkörning jag drabbas allt för snabbt av. Lirar du tvärflöjt? Vill du testa? Döttrarna stora här och har ingen tillgång till näpen barnröst men idén är ju lysande. Tack J!  :)
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Nu blev det nog lite för synthigt här .. :)
När kören kommer in rätar det upp sig och blir intressant men det är precis innan slutet. Låt det temat komma in tidigare!
Jag tror att det behövs en eller annan melodislinga ovanpå detta denna matta - det verkar ligga något därunder men det kommer inte fram
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad zorrow

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 977
  • Livet är för kort för att inte göra det man gillar
    • Visa profil
Grymt sköna ljud du fått till! Låter jättebra. Håller med Cykeln ang kören. Utveckla den ytterligare på fler ställen. Sen kanske någon nedgång i mitten för att få mer dynamik.