Forum > Färdiga produktioner

Roffe H - Grus i min säng

<< < (2/5) > >>

Roffe H:

--- Citat från: Eddi skrivet 08.07.2014, 20:48:29 ---Cool blues som behandlar de viktiga frågorna i livet :D Precis som det ska vara - trodde faktiskt först att det var en cover innan jag läste på - BRA.
Snart lämnar du BIB helt bara drums och bas nu va? Guran är bra och trynorgeln riktigt bra för att inte tala om din röst som är Svante-bra!
Minns en gång på Mosebacke när VSOP spelade och de hade som strategi att lura upp Svante Turesson till scenen de började med att låta honom trumma till en låt sedan gjorde sångaren bort sig med flit på What Goes Up bara för att få Svante till micken och det funkade.

--- Slut citat ---

Tack Eddi, verkligen roligt att du gillar. Det är lite svagt BIB elpiano och elgitarr också faktiskt...men ackeguran är min egen, kanske en dag, att jag börjar spela lite bas och elgura (står i förrådet pga platsbrist) :lol: eller lathet.
Svante är en stor inspirationskälla, kul med sådana historier, han var ju inte bara duktig sångare (som sagt) utan också riktig bra trummis. :)
/Roffe H

equality:
"...kanske en och annan sten" - fint! Gillar det malande sjuackordet på guran. Det här gör du jättebra. Schysst sång, text och lir. Trakterar munspelet gör du också med bravur även om det hade intressant att höra munspels-Micke på denna.

Roffe H:

--- Citat från: equality skrivet 10.07.2014, 10:14:47 ---"...kanske en och annan sten" - fint! Gillar det malande sjuackordet på guran. Det här gör du jättebra. Schysst sång, text och lir. Trakterar munspelet gör du också med bravur även om det hade intressant att höra munspels-Micke på denna.

--- Slut citat ---

Tack för lyss och kommentar...funderade på att fråga HM om han ville lira, samtidigt som det är roligt att variera sig när det gäller instrumenten, som i detta fall, när det faktiskt fungerade något så när.  :)
/Roffe H

Henric:
Coolt Roffe!  :P Tankarna går osökt till Svante T...bra text! Helt klart är blues på svenska coolt tycker jag!

Henric.

Roffe H:

--- Citat från: Henric skrivet 12.07.2014, 09:48:46 ---Coolt Roffe!  :P Tankarna går osökt till Svante T...bra text! Helt klart är blues på svenska coolt tycker jag!

Henric.

--- Slut citat ---

Roligt att du gillar, taxk för kommentar positiv respons.  :)
/Roffe H

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion