Forum > Färdiga produktioner
Livets gåta
Dividend:
Tja det rimmar ju iaf, annars ger jag inte mycket för såna här texter... Fråga om du vill veta varför (svaret är djupare än du tror).
Bra låt, alltså det verkligen är sånt här jag kan sätta mig och lyssna på en hel eftermiddag och läsa fantasyböcker till. När jag var tonåring..
Allt hänger ihop. Bra spelat, bra timing, bra röst (men låten hade nog gjort sig bättre instrumental)
Wernborg:
--- Citat från: Dividend skrivet 24.08.2007, 23:14:25 ---Tja det rimmar ju iaf, annars ger jag inte mycket för såna här texter... Fråga om du vill veta varför (svaret är djupare än du tror).
--- Slut citat ---
Texter är bara texter i rockmusik. Nu kanske textförfattare Jonas inte håller med mig, men jag är av åsikten att en text är till för att få musiken att låta bra i merparten av populärmusik. Några litterära ambitioner finns således inte från min sida i den musik där jag själv är textförfattare. Däremot anser jag att det finns bra och dåliga texter trots detta. Alltså ord som låter illa, rimmar illa etc.... Sätter jag däremot på en Sundström-platta tex. så är ju texterna allt. Trots detta så är jag nyfiken på vad du tycker funkar mindre bra med denna text.
--- Citera ---Bra låt, alltså det verkligen är sånt här jag kan sätta mig och lyssna på en hel eftermiddag och läsa fantasyböcker till. När jag var tonåring..
--- Slut citat ---
Tack. Skönt att du insett att det finns bättre tidsfördriv än fantasyböcker :lol:
--- Citera ---Allt hänger ihop. Bra spelat, bra timing, bra röst (men låten hade nog gjort sig bättre instrumental)
--- Slut citat ---
Tack som fan. Speciellt suger jag åt min angående rösten. :D
Men, hur då instrumental? Ska jag spela sångmelodierna eller bara utelämna sånger tycker du?
Tack för feedback.
Snart öppnar jag upp låten igen och fixar till lite.
Dividend:
--- Citat från: Wernborg skrivet 26.08.2007, 23:56:03 ---
--- Citat från: Dividend skrivet 24.08.2007, 23:14:25 ---Tja det rimmar ju iaf, annars ger jag inte mycket för såna här texter... Fråga om du vill veta varför (svaret är djupare än du tror).
--- Slut citat ---
Texter är bara texter i rockmusik. Nu kanske textförfattare Jonas inte håller med mig, men jag är av åsikten att en text är till för att få musiken att låta bra i merparten av populärmusik. Några litterära ambitioner finns således inte från min sida i den musik där jag själv är textförfattare. Däremot anser jag att det finns bra och dåliga texter trots detta. Alltså ord som låter illa, rimmar illa etc.... Sätter jag däremot på en Sundström-platta tex. så är ju texterna allt. Trots detta så är jag nyfiken på vad du tycker funkar mindre bra med denna text.
--- Slut citat ---
(min kursivering) Medhåll om detta.. ANnars finns det ju mycket pop/rock och metal-lyrik som håller hög klass, menar jag. Equality har vi här på forumet t ex.
Varför funkar mindre bra. Tyckte den var intetsägande (för stunden).. Nu hittar jag naturligtvis inte låten, men om du verkligen
vill veta skall jag leta upp den, och lyssna igen... Det var nåt speciellt där.
--- Citera ---
--- Citera ---Allt hänger ihop. Bra spelat, bra timing, bra röst (men låten hade nog gjort sig bättre instrumental)
--- Slut citat ---
Tack som fan. Speciellt suger jag åt min angående rösten. :D
Men, hur då instrumental? Ska jag spela sångmelodierna eller bara utelämna sånger tycker du?
--- Slut citat ---
Jag menade ju texten :D Oj, vad elak man kan vara ibland. Nämen. Lyssna inte för mycket på mig angående texten, ingen annan klagar ju :)
Wernborg:
--- Citat från: Dividend skrivet 27.08.2007, 11:17:31 ---Nu hittar jag naturligtvis inte låten, men om du verkligen
--- Slut citat ---
Äsch, det ordnar sig nog.
PS.
Ett hett tips är att kolla längst upp i tråden. Där brukar låtarna finnas. ;)
:)
Fredrik Karlsson:
--- Citat från: Wernborg skrivet 28.08.2007, 15:31:01 ---
--- Citat från: Dividend skrivet 27.08.2007, 11:17:31 ---Nu hittar jag naturligtvis inte låten, men om du verkligen
--- Slut citat ---
PS.
Ett hett tips är att kolla längst upp i tråden. Där brukar låtarna finnas. ;)
:)
--- Slut citat ---
Vet att han bor i Kina och har långsam uppkoppling, därför tror jag att han vill leta upp den sparade versionen på sin dator :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida