Kontrollrummet

Matias o mahan - Cover of Cold Play: PARADISE

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Kan inte låta bli att slänga upp denna låt, trots att det är en cover.
I nåt skede förra vintern satt vi o diskuterade musik med min brors son, Matias 12 år gammal. Och då sa jag att vi kunde fast lägga upp ett musikläger på tumanhand bara sommarn kommer o skolan e slut. Och det ordnade sig och vi satt i studion och i baljan och åt grillkorv och drack CockaCola och hade jättemysigt. Jag hade bett att Matias skulle sätta nån låt han gillar på minnet så att vi skulle ha nåt att jobba med på musiklägret. Och visst hade han låtar på rad och han tyckte själv att just denna låt PARADISE var hans favve just för tillfället. Till saken hör att grabben lirar keyboards från noter eller utan, han har åxå lirat kyrkorgel i Pargas kyrka så keyboarden sitter tajt. På mitt 60-års kalas hade vi litet PA-system uppriggat och alla som ville fick lira och i den orkestern lirade Matias trummor som en gammal trummis. Så får hoppas att intresset för musiken håller i sig.
Låtarna som vi spelade in gjordes helt på Matias kommando, jag visade honom olika sound tills han var nöjd.
Så i denna låt sköter Matias allt, bara trummorna och mixandet blev på mitt konto.

  LÅTNAMN: Paradise (av Cold Play)
  KEYBOARDS  Matias Malmberg
  BAS:  Matias Malmberg
  SÅNG o STÄMMOR:  Matias Malmberg
  ARR: Matias Malmberg o mahan
  TRUMPROG:  mahan
  MIX o MASTRERING:  mahan


Så nån liten kommentar tror jag kunde ge lite energi till fortsättning eller hur! :)
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Ja vad kul Johan  :)

Ungdomar och musik,riktigt kul.Musikalisk kille detta,bra prodd och bra lirat.
Kul att höra att han sjunger,det visar på glädje till musiken och han är duktig.

Jag har också en liten kille(bonus barnbarn) på 9 som intresserar sig för musiken..Jag har köpt honom en liten stärkare och en fenderkopia som han skall få till hösten då han börjar fyran och väljer instrument - jag har gett honom vissa hintar om vilket instrument han skall välja :)
Man han gör väl som alla andra,kommer dragandes med ett trumset  :D :wub:

Mike


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg

Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Håller med Wernborg, helt underbart, och han har framtiden för sig...  :)
/Roffe H
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Han har alla förutsättningar som en kille som vill något inom musiken har, intresse, bra sångröst som växer, vet vad han gillar och framförallt har stöd inom familjen. Finlands nya Timberland? Bra jobbat Matias! :D
« Senast ändrad: 04.07.2014, 12:31:21 by Eddi »
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Trevlig med nya förmågor. Och kul att kunna vara med på ett hörn och hjälpa till.
Jag lyssnar i laptophögtalare och skulle vilja ha hans röst - inte torrare men tydligare.
Kanske högre i volym med tanke på den här lyssningen. Härligt att få inspirera vännen!
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad zzeb

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 238
  • Melankoli gör sej bra i dur
    • Visa profil
Härligt med nya förmågor. Bra sjunget och spelat.
Tänk att ha en alldeles egen producent som du i den åldern:)