Forum > Färdiga produktioner
Zorrow - Flowers on my grave
Eddi:
Jag tyckte den andra versionen var bra med hemsnickrade trummor - men nu när du har en trummis som fixar så tycker jag du ska ta det till vara så mina spontana reflexioner är dessa - allt utom trummorna är lite för hårt komprimerat - och trummorna borde fram mer i ljudbilden dvs komprimera dem med multi från 600 och neråt. Hoppas jag gör mig förstådd?
MaxB:
Vad häftigt att få med Eggis på trummor! Bra sug med hans trummor.
I vissa delar upplever jag att han bara spelar på kick/virvel.
Saknas ledigt utrymme för hans "overhead"?
Jag saknar att höra hihat och cymbaler i denna mix.
Trummis rules!
HasseFX:
Lite skum balans i ljudbilden på denna - väldigt mycket hängmatta - men en skön låt med riktiga grunge-vibbar!!! :) Bra lirat i alla hörn! Hade dock personligen fördragit trummor med mer resonans och häng.
zorrow:
--- Citat från: Eddi skrivet 09.01.2016, 03:52:19 ---Jag tyckte den andra versionen var bra med hemsnickrade trummor - men nu när du har en trummis som fixar så tycker jag du ska ta det till vara så mina spontana reflexioner är dessa - allt utom trummorna är lite för hårt komprimerat - och trummorna borde fram mer i ljudbilden dvs komprimera dem med multi från 600 och neråt. Hoppas jag gör mig förstådd?
--- Slut citat ---
Tack för lyssning Eddi. Jag har pillat lite med trummorna. Det övriga är samma kompression som tidigare. D v s sång och bas. Ingenting på gurorna. Hoppas det blev lite bättre!
--- Citat från: MaxB skrivet 09.01.2016, 12:09:54 ---Vad häftigt att få med Eggis på trummor! Bra sug med hans trummor.
I vissa delar upplever jag att han bara spelar på kick/virvel.
Saknas ledigt utrymme för hans "overhead"?
Jag saknar att höra hihat och cymbaler i denna mix.
Trummis rules!
--- Slut citat ---
Visst rular Egghuvud! Overheaden kom bort lite i förra mixen. Jag har försök att eq:a fram den nu. Tack för lyss och kommentar.
--- Citat från: HasseFX skrivet 09.01.2016, 18:42:05 ---Lite skum balans i ljudbilden på denna - väldigt mycket hängmatta - men en skön låt med riktiga grunge-vibbar!!! :) Bra lirat i alla hörn! Hade dock personligen fördragit trummor med mer resonans och häng.
--- Slut citat ---
Tack och japp. Lite mycket hängmatta var det. I ny version är denna sträckt lite. Har en del rum på trummorna men ville inte göra det för kladdigt. Tyckte nog själv att jag hittat en gyllene medelväg...
Eddi:
Japp mycket bättre nu, tyngd överallt så att säga :D
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida