Forum > Demolåtar
Plinkas Visa vid midsommartid
Plinka:
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 25.06.2014, 13:08:09 ---Ja vad fint Carina.
Musik och bild,båda lika vackra.Jag målade också lite förr med akryl.Det blev väl en tio-femton tavlor nånting och jag sålde faktiskt ett par stycken på/via en utställning,riktigt kul.
Resten pryder(nåja) väggarna i mitt hem..Samma ådra som musiken måleriet,men i en annan form då.
Numera tar musiken all plats,men lusten att måla finns där än.. :)
Mike
--- Slut citat ---
Tack Mike! Ja det är nog samma ådra, samma kanal, musiken och målandet kommer ur! Ibland strömmar det ena och ibland det andra, men ofta tycker jag det är roligt att sammanföra bägge formerna! Och man kan ju se här på forumet att det är många konstnärssjälar som både musicerar och målar! :D
--- Citat från: Marsall skrivet 25.06.2014, 14:39:30 ---Fint det här..Man flög tillbaka till helgen igen med lyssen i lurarna"..O det va inte dumt för vi hade toppentid då :)
--- Slut citat ---
Tack Marsall, vad skönt att du hade en ljuv midsommar i minnet till denna!
--- Citat från: Marruschkka skrivet 25.06.2014, 15:03:00 ---Det här var så personligt, fint och eget, Plinka :rolleyes:
Vackra målningar ramar in sången och det blir trolskt-som vanligt med dina tolkningar :wub:
/Marre
--- Slut citat ---
Tack Marre min vän! Ja såna här texter inspirerar till trolskt måleri och då är det skönt att gå in i sin egna lilla bubbla en stund, bara vara för sig själv och låta det bli vad det blir :)
--- Citat från: Roffe H skrivet 25.06.2014, 16:54:54 ---Trolskt och vackert, både visa och akvarell. :wub:
/Roffe H
--- Slut citat ---
Tack för det Roffe!! Jag trivs i de trolska världarna ;)
Asti:
Fin tolkning med finstämt komp och riktigt skön sång!
Akvarellen var inte tokig den heller! :)
/Asti
MaxB:
skönt med egen meloditolknig, jag inte känner igen. Såg ytubeklippet förut o gillar den delen oxå. Du slirar lite på tonerna vid 109-112.
[ Invalid YouTube link ]
pxm:
Det här är suveränt..... :wub:
mvh
zzeb:
Naket och vackert. Kräver sin sångerska för sånt här. Man hör nästan om man inte borstat tänderna.
Snyggt!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida