Forum > Demolåtar
Plinkas Visa vid midsommartid
Plinka:
--- Citat från: Asti skrivet 25.06.2014, 19:26:27 ---Fin tolkning med finstämt komp och riktigt skön sång!
Akvarellen var inte tokig den heller! :)
/Asti
--- Slut citat ---
Man tackar Asti!
--- Citat från: MaxB skrivet 25.06.2014, 19:52:47 ---skönt med egen meloditolknig, jag inte känner igen. Såg ytubeklippet förut o gillar den delen oxå. Du slirar lite på tonerna vid 109-112.
--- Slut citat ---
Ja lite egen meloditolkning blev det :) Ja du har ju bra gehör och är uppmärksam, så jag ska kolla de där sekundrarna, kanske är det tillräckligt störande för att jag ska göra något åt det? :) Tack för att du fixade Youtube-spelaren också!!
--- Citat från: pxm skrivet 25.06.2014, 22:10:42 ---Det här är suveränt..... :wub:
mvh
--- Slut citat ---
Tack för det Johan! :D
--- Citat från: zzeb skrivet 25.06.2014, 22:49:40 ---Naket och vackert. Kräver sin sångerska för sånt här. Man hör nästan om man inte borstat tänderna.
Snyggt!
--- Slut citat ---
Tack Zzeb! Naket och vackert tackar vi för, jo när jag kompar så här lågmält behöver man ju inte ta i så, utan kan gå riktigt nära istället ;) Hoppas jag hade borstat tänderna då :P
Eddi:
En egen tolkning med lite överraskande harmonisvängar - BRA likaså måleriet - vad kan du mer förutom yoga - karate eller nåt? :lol:
mahan:
Tjou Plinka!
Vi sitter här en tremanna jury och njuter av musiken.
En verkligen snygg och stämningsfull midsommarlåt. Enkelt arr som funkar bra.
Kunde väl passa som radiolåt! En låt som fastnar efter tvenne lyssningar!
h. mahan @co
Bribedant:
En av mina favoritvisor läckert arrad. Snyggt.
bjurte:
Svenskare än så här blir det inte, djäkligt skönt att höra detta efter en stoor överdos av Grekiska Bozokis.. :blink::lol:
Fast man känner sig lite blåst på den där härliga mollnedgången från originalet.. :o
Nämen om man tänker bort den är det en skönt och härligt avskalad version av denna klassiker.
Yamas...
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida