Forum > Färdiga produktioner

Asti - Skåne (klar)

<< < (5/6) > >>

Asti:

--- Citat från: Plinka skrivet 28.06.2014, 18:17:56 ---Här kommer jag in och lyssnar när den redan är klar :)
Den är väldigt vacker, och bra med så pass "enkelt" arr, när man ska lyssna på texten och sången i första hand, för det är en underbar hyllning till dina hemtrakter och naturen, vacker text och vacker sång!

--- Slut citat ---
Du får gärna lyssna och ha synpunkter Carina även om jag anser den klar!  :)
Jättekul att du tycker låten är vacker! Ja, jag ville hålla arret och kompet enkelt
iom att det är en berättande text. Skåne är verkligen fantastiskt!  :wub:
Tack för din kommentar, den värmde gott denna svala sommarmorgon.
/Asti

Asti:

--- Citat från: mahan skrivet 28.06.2014, 22:29:19 ---Tjou Asti!
My favorite, still going strong!
Vi sitter här vår tremannajury och njuter av låten, nån sa att inte all skånsktext kommer fram men flere lyssningar ger bot på den saken. Superskönt lirat och sjunget, absolut wonderful, ska kollas på nytt igen o igen o igen.       o igen :)

h.   johan

--- Slut citat ---
Jag sjunger ju inte på nån "bred" skånska, men förstår att det kan vara svårt att höra alla
ord om man inte kommer från dessa trakter. Men man kan ju följa med i texten i trådhuvudet.  :)
Verkligen roligt att du uppskattar lir och sång! Tack för lyss och tyck och hälsa övriga i juryn!  :)
/Asti

Roffe H:
Den är verkligen färdig Asti, vilken fin låt det blev.  :)
/Roffe H

Asti:

--- Citat från: Roffe H skrivet 29.06.2014, 12:15:36 ---Den är verkligen färdig Asti, vilken fin låt det blev.  :)
/Roffe H

--- Slut citat ---
Tack för det Roffe!
/Asti

bjurte:
Fin ljudbild och sång, behagligt slajdande på guran, har väl ingen större koll på Österlen, förutom det Eddi nämde ang. iskalla vindar.. B)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion