Forum > Färdiga produktioner
Asti - Skåne (klar)
Asti:
--- Citat från: Marsall skrivet 25.06.2014, 14:35:49 ---Tycker det är nåt som bumlar i lurarna :o..kan de va basen ?..tyckte sången tappade liite närhetskänsla av den också :unsure:
--- Slut citat ---
Tror det kan vara trummorna som jag höjt...
Asti:
Övergav de afrikanska trummorna och tamburinen och la in Superior drummer i stället!
Tycker det gav ett bättre flyt och tog förhoppningsvis bort "bumlet" Marsall hörde i förra versionen.
Kan jag avsluta den här nu?
zzeb:
Väldigt fin låt och framförande. Snygg produktion. Gillar "slide gitarrandet" om det nu är det.
Lyssnade på din låt igår innan du bytte till Superior och de var lite bumliga. Hade du spelat in slagverk själv? Superior sitter ju fint i mixen.
Lyckas aldrig själv med EQuande och kompressande för att få till egeninspelat slagverk i mix.
Asti:
--- Citat från: zzeb skrivet 26.06.2014, 14:03:00 ---Väldigt fin låt och framförande. Snygg produktion. Gillar "slide gitarrandet" om det nu är det.
Lyssnade på din låt igår innan du bytte till Superior och de var lite bumliga. Hade du spelat in slagverk själv? Superior sitter ju fint i mixen.
Lyckas aldrig själv med EQuande och kompressande för att få till egeninspelat slagverk i mix.
--- Slut citat ---
Roligt att du tycker om låt och produktion!
Det är faktiskt ingen slide-guitar utan en steel-guitar, som jag tyvärr bara behärskar hjälpligt än så länge. :)
Förra versionen innehöll en afrikansk trumma, som jag spelat in två spår med, samt en tamburin.
Dessa har jag ersatt nu med Superior Drummer. Ja, det är knepigt att få till akustiska inspelningar
med egna slagverk/percussions utan att det låter "bumligt"... Gäller nog att eq:a på rätt ställen..?
Tack för din kommentar!
/Asti
Eddi:
Jättefin balans på allt nu. Min gamla kompis I Grimslöv skulle definivitivt dragit upp den här på traktorn I fårorna och diggat :D
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida