Helnajs. Bluesig grund. Vissa saker behöver slipas. Ser fram emot en fortsättning på denna.
/G
Tackar!
ok får gå på med 5an sen
forts följ
Det första jag kom att tänka på var Talking Heads men jag har dålig kännedom om modernare grupper det skulle kunna påminna om.
Jag gillar såväl text som låtidé. Dock blir det här mycket intressantare att lyssna på då det finns en tydlig bas som är personlig och sätter sin prägel på stycket.
Det kanske inte är du, utan en "avgrundstruck" som är "broken"? (gillar det ordet... avgrundstruck... mmm)
Kul att du gillar!
ok du saknar bas ...jag får fundera lite
just nu är det nog jag som är lite broken ...
Det var ju hel läckert detta biken,skiss.?
Tycker det låter hur fett som helst och texten blir lite mantra " something is broken" runt alla ljuden.
Cresendo(hur f-n stavas det)slut där allt slamrar igång i ett oordnat kaos - samt några desperata "something is broken" i vrål format till det - DONE!
Passa grannarna bara 
Härlig låt
Mike
Vad kul att höra Mike!
Lite mer yl alltså ..får peta in lite när hela mattan är lagd
Härlig låt i min smak med småskruvar av både guraprylar o synthtrix..
Härligt.. Dubbelsången vid start ca 51 borde kanske kunde den få sig en rolig effekt eller bara reverb ? lite osynk e den o lite skev men ändå passande på nåt gott sätt..
Jag diggar den skarpt! .. Ser fram emot fortsättningen....
Ja all sång är rakt på inga effekter lagda ännu
osynk och skev är meningen för att understryka texten
Kul att du diggar!
forts. följ.
En välutvecklad skiss må jag säga, verkligen något att bygga på.
Har inga direkta förslag, men gillas!
/Roffe H
Kul att du gillar!
Bygger just nu på en vers till
Vilken massa fantastiska ljud, gillar speciellt det där som låter som en distad kompgura - bra spelat. Text o musik är väl sammanflätade 
Om text och musik är sammanflätade då är jag i hamn!
Mer ljud kommer (tror jag)
Gillar det här coola ljud. Du behöver egentligen inte göra så mycket mer än att tweaka lite kanske. Den behöver inte varan längre, möjligtvis en vers till.
Kul att du gillar! Ja det ska tweakas lite mot slutet - ska bara bygga på med en vers först