Forum > Färdiga produktioner

Eddi - Dont put Lucy in the corner Nu mastrad med Landry

<< < (3/7) > >>

pxm:
helcool låt ju, funkar för mig !!!!  :wub:
ser fram emot att få höra den med sång....

glad midsommar, Eddi !!!!

mvh

cykeln:
För fanken nog kan du göra något av den här!
Ta bort all dist från guran till höger
Sänk volymen på pianot
Det tar lite för lång tid innan det kommer igång
och så skulle jag vilja höra hur du tänkter melodin

Eddi:

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 20.06.2014, 11:52:35 ---Jag hör också sångbara melodier här..

Tycker detta var ett fint utkast Eddi,men du kan väl dra ned liiiite på distet va?  :)

Jobba med denna,det är den värd och jag kommer att lyssna på fortsättningen,bra så här långt.

Mike

--- Slut citat ---
Okido jag har hushållit en del på disten.
Tack för tyck HM :D

--- Citat från: Asti skrivet 20.06.2014, 12:10:18 ---Jo, här finns gott om sångalternativ! Är sista partiet tänkt som en återkommande refräng
eller ett stick som bara finns med en gång?
Håller med övriga om för mycket dist på gitarren.
Tycker också att den ihärdiga hihat:en kunde vara lite lugnare ibland.
Blir intressant att se hur du utvecklar denna!
/Asti

--- Slut citat ---
Visste inte vad jag ville med sista partiet men det blev saxsoloparti!?! Hihaten dessvärre kvar.
Tack för tyck Asti :D

--- Citat från: MaxB skrivet 20.06.2014, 13:02:29 ---För mycket upprepning på ackord innan jag har hört nån sång. Släng bort en stor portion av disten. Men den kanske funkar, i och för sig, då du har sången på plats?
Godmorgon Eddi.
Glad midsommar!

--- Slut citat ---
Glad midsommar själv MaxB :D

--- Citat från: Zakyath skrivet 20.06.2014, 13:41:00 ---
--- Citat från: Zakyath skrivet 19.06.2014, 18:56:41 ---lite mycket rum på trummorna, lite högt piano (volymmässigt) och lite väl distade guror tycker jag!

--- Slut citat ---
Ok - har nog inget eko på drumsen men jag hör vad du säger, pianot lite högt och lite mycket dist. Det här var ungefär vad jag trodde någon skulle säga. Men det är skoj att höra hur folk upplever det hela.

Stort tack för synpunkter alla - nu har jag lite att jobba med :D

--- Slut citat ---

eko? rum sa jag! annars är det väl OH. något sånt iaf...
[/quote]
Ja mycket OH är det och efter det har jag lagt på stereodelay också - kanske helt galet!?!
Tack för tyck Zakyath :D

--- Citat från: Marsall skrivet 20.06.2014, 19:26:41 ---Näe,osynk va nog dåligt valt ord.. :) Mer hårt tillslag på tangent o hög volym.. så det låter osynk ..liksom stötigt i sin anspelning ..MEN jag tror att den kommer bli go i slutändan ..för jag hör i min skalle en skön slinga i både gura o sång o hela klabbet.. Keep rockin" ini kaklet ..Glad midsommar!  :D

--- Slut citat ---
Sparat lite på pianot nu så då kanske det inte hörs så mycket men jag anar vad du menar.
Tack för tyck Marsall :D

--- Citat från: pxm skrivet 21.06.2014, 00:27:30 ---helcool låt ju, funkar för mig !!!!  :wub:
ser fram emot att få höra den med sång....

glad midsommar, Eddi !!!!

mvh

--- Slut citat ---
Glad midsommar på dig också Pixel - ja nu har den ju vart men ha en trevlig semester då om du får någon :D

--- Citat från: cykeln skrivet 21.06.2014, 21:30:04 ---För fanken nog kan du göra något av den här!
Ta bort all dist från guran till höger
Sänk volymen på pianot
Det tar lite för lång tid innan det kommer igång
och så skulle jag vilja höra hur du tänkter melodin

--- Slut citat ---

Disten inpräntad men hushållad, pianot ibland typ, melodi och melodi... jaja sång på plats nu i alla fall.
Tack för tyck Biken :D

Som sagt ny version uppe knappt mixad alls så såga på :)

Marsall:
Ja nu är nivåerna lite bättre o sången på blev ju gött de :) Gillar det galna över låten.. kanske trummorna e lite för galna..Men gillart..lite mer finslip på detaljer så börjar vi närma oss land i sikte :D

pxm:

--- Citat från: Eddi skrivet 18.06.2014, 19:22:42 ---
But mark my words, let them never speak directly to each other
Then we can expect World War III.

--- Slut citat ---

:lol: !!!!!!!
vilken cool textrad !!!!!!
det här blev ju riktigt bra med sång....
måste säga att jag gillar basen i den här väldigt mycket.....

mvh

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion