Kontrollrummet

Eddi - Dont put Lucy in the corner Nu mastrad med Landry

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
We uselly to know them from our childhood.
Creatures with little bumps here and there.
They usually clean up and keep track of clothing.
Wash plates, scrub floors and keeps track of the finance.

They admonish us if we've done something stupid
and praises when we've done something good.
They know how a household should be managed
So why don't we give them a country.
I'm not talking about Thatcher who grew up in a hardware store
Nor of Palin that stood in a windy door
Not talking about fuzzy old women or those blonds with high heels
No I'm referring to good old mums.

Let them take the power
They will arrange both household and finances.
But mark my words, let them never speak directly to each other
Then we can expect World War III.

Dont put Lucy in the corner

Ny version där jag har bytt bort saxen till en timid guraslinga, rensat bland hi-hatslagen, slängt in "refrängen" mitt i allt etc. jag var själv väldigt tveksam till detta alster men tycker att det låter ganska bra nu?!!

Ny mix lite mindre komprimerad.

Ok jag har tagit till mig en del av synpunkterna andra har jag helt negligerat :D så en ny mix blev till av denna udda låt som jag lägger  in på färdiga dessutom, vilket jag aldrig trodde,men jag tycker den har passerat kvalitetssäkringen på nåt sätt ändå......?

Freddy tipsade om en automatisk tjänst för mastring av mp3 som jag testade på den här och det blev absolut bättre tycker jag så nu byter jag till den versionen LANDR.com
« Senast ändrad: 07.07.2014, 14:10:44 by Eddi »
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Altsax

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 818
  • Musiken är lycka :-)
    • Visa profil
    • Spellista youtube
Den var lite rolig
Nivåerna behöver trimmas lite, och så nått tema kanske,
På det hela taget en liten trevlig sak

/Josef


Utloggad Marsall

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 635
    • Visa profil
halloy
Visst melodin i versen e bra ..hör en sångslinga i huvet så den e check!! Pianoackorden nä dom irriterar nu ordentligt :lol: Ja en brygga ligger där check! reffen om möjligt elller sjunga reffe på verskomp går ju om det blir en synth eller nåt som plockas in .. Osynk nu men jag tror den blir finfin i slutändan ja..  :) ja trummorna går ju att få till i annan takt o en bas som pumpar på lite SEAL aktigt blir det bra som sagt! Hade gött!  :D
« Senast ändrad: 19.06.2014, 17:40:40 by Marsall »


Utloggad Zakyath

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 48
    • Visa profil
lite mycket rum på trummorna, lite högt piano (volymmässigt) och lite väl distade guror tycker jag!


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Den var lite rolig
Nivåerna behöver trimmas lite, och så nått tema kanske,
På det hela taget en liten trevlig sak

/Josef
Kul att du gillar Josef, du hör kanske det jag hör - vad det kan bli :D

halloy
Visst melodin i versen e bra ..hör en sångslinga i huvet så den e check!! Pianoackorden nä dom irriterar nu ordentligt :lol: Ja en brygga ligger där check! reffen om möjligt elller sjunga reffe på verskomp går ju om det blir en synth eller nåt som plockas in .. Osynk nu men jag tror den blir finfin i slutändan ja..  :) ja trummorna går ju att få till i annan takt o en bas som pumpar på lite SEAL aktigt blir det bra som sagt! Hade gött!  :D
Okido sångslingan e check, pianot irriterarar bra kritik, osynk på vad? Please säg. Bas ska dit som strukturerar det hela - osynken är jag som sagt intresserad av att höra mer om Marsall.

lite mycket rum på trummorna, lite högt piano (volymmässigt) och lite väl distade guror tycker jag!
Ok - har nog inget eko på drumsen men jag hör vad du säger, pianot lite högt och lite mycket dist. Det här var ungefär vad jag trodde någon skulle säga. Men det är skoj att höra hur folk upplever det hela.

Stort tack för synpunkter alla - nu har jag lite att jobba med :D
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Jag hör också sångbara melodier här..

Tycker detta var ett fint utkast Eddi,men du kan väl dra ned liiiite på distet va?  :)

Jobba med denna,det är den värd och jag kommer att lyssna på fortsättningen,bra så här långt.

Mike


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Jo, här finns gott om sångalternativ! Är sista partiet tänkt som en återkommande refräng
eller ett stick som bara finns med en gång?
Håller med övriga om för mycket dist på gitarren.
Tycker också att den ihärdiga hihat:en kunde vara lite lugnare ibland.
Blir intressant att se hur du utvecklar denna!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
För mycket upprepning på ackord innan jag har hört nån sång. Släng bort en stor portion av disten. Men den kanske funkar, i och för sig, då du har sången på plats?
Godmorgon Eddi.
Glad midsommar!
« Senast ändrad: 20.06.2014, 13:40:15 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Zakyath

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 48
    • Visa profil
lite mycket rum på trummorna, lite högt piano (volymmässigt) och lite väl distade guror tycker jag!
Ok - har nog inget eko på drumsen men jag hör vad du säger, pianot lite högt och lite mycket dist. Det här var ungefär vad jag trodde någon skulle säga. Men det är skoj att höra hur folk upplever det hela.

Stort tack för synpunkter alla - nu har jag lite att jobba med :D
[/quote]

eko? rum sa jag! annars är det väl OH. något sånt iaf...


Utloggad Marsall

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 635
    • Visa profil
Näe,osynk va nog dåligt valt ord.. :) Mer hårt tillslag på tangent o hög volym.. så det låter osynk ..liksom stötigt i sin anspelning ..MEN jag tror att den kommer bli go i slutändan ..för jag hör i min skalle en skön slinga i både gura o sång o hela klabbet.. Keep rockin" ini kaklet ..Glad midsommar!  :D


Utloggad pxm

  • Strängsnubblare.
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 166
  • Jag har målat av min Jazzmaster !!
    • Visa profil
    • johanpaxom
helcool låt ju, funkar för mig !!!!  :wub:
ser fram emot att få höra den med sång....

glad midsommar, Eddi !!!!

mvh
"French Rock is like english wine" (John Lennon)
https://www.facebook.com/groups/JazzTheoryForum/


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
För fanken nog kan du göra något av den här!
Ta bort all dist från guran till höger
Sänk volymen på pianot
Det tar lite för lång tid innan det kommer igång
och så skulle jag vilja höra hur du tänkter melodin
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Jag hör också sångbara melodier här..

Tycker detta var ett fint utkast Eddi,men du kan väl dra ned liiiite på distet va?  :)

Jobba med denna,det är den värd och jag kommer att lyssna på fortsättningen,bra så här långt.

Mike
Okido jag har hushållit en del på disten.
Tack för tyck HM :D

Jo, här finns gott om sångalternativ! Är sista partiet tänkt som en återkommande refräng
eller ett stick som bara finns med en gång?
Håller med övriga om för mycket dist på gitarren.
Tycker också att den ihärdiga hihat:en kunde vara lite lugnare ibland.
Blir intressant att se hur du utvecklar denna!
/Asti
Visste inte vad jag ville med sista partiet men det blev saxsoloparti!?! Hihaten dessvärre kvar.
Tack för tyck Asti :D

För mycket upprepning på ackord innan jag har hört nån sång. Släng bort en stor portion av disten. Men den kanske funkar, i och för sig, då du har sången på plats?
Godmorgon Eddi.
Glad midsommar!
Glad midsommar själv MaxB :D

lite mycket rum på trummorna, lite högt piano (volymmässigt) och lite väl distade guror tycker jag!
Ok - har nog inget eko på drumsen men jag hör vad du säger, pianot lite högt och lite mycket dist. Det här var ungefär vad jag trodde någon skulle säga. Men det är skoj att höra hur folk upplever det hela.

Stort tack för synpunkter alla - nu har jag lite att jobba med :D

eko? rum sa jag! annars är det väl OH. något sånt iaf...
[/quote]
Ja mycket OH är det och efter det har jag lagt på stereodelay också - kanske helt galet!?!
Tack för tyck Zakyath :D

Näe,osynk va nog dåligt valt ord.. :) Mer hårt tillslag på tangent o hög volym.. så det låter osynk ..liksom stötigt i sin anspelning ..MEN jag tror att den kommer bli go i slutändan ..för jag hör i min skalle en skön slinga i både gura o sång o hela klabbet.. Keep rockin" ini kaklet ..Glad midsommar!  :D
Sparat lite på pianot nu så då kanske det inte hörs så mycket men jag anar vad du menar.
Tack för tyck Marsall :D

helcool låt ju, funkar för mig !!!!  :wub:
ser fram emot att få höra den med sång....

glad midsommar, Eddi !!!!

mvh
Glad midsommar på dig också Pixel - ja nu har den ju vart men ha en trevlig semester då om du får någon :D

För fanken nog kan du göra något av den här!
Ta bort all dist från guran till höger
Sänk volymen på pianot
Det tar lite för lång tid innan det kommer igång
och så skulle jag vilja höra hur du tänkter melodin

Disten inpräntad men hushållad, pianot ibland typ, melodi och melodi... jaja sång på plats nu i alla fall.
Tack för tyck Biken :D

Som sagt ny version uppe knappt mixad alls så såga på :)
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Marsall

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 635
    • Visa profil
Ja nu är nivåerna lite bättre o sången på blev ju gött de :) Gillar det galna över låten.. kanske trummorna e lite för galna..Men gillart..lite mer finslip på detaljer så börjar vi närma oss land i sikte :D


Utloggad pxm

  • Strängsnubblare.
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 166
  • Jag har målat av min Jazzmaster !!
    • Visa profil
    • johanpaxom

But mark my words, let them never speak directly to each other
Then we can expect World War III.


 :lol: !!!!!!!
vilken cool textrad !!!!!!
det här blev ju riktigt bra med sång....
måste säga att jag gillar basen i den här väldigt mycket.....

mvh
"French Rock is like english wine" (John Lennon)
https://www.facebook.com/groups/JazzTheoryForum/


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Gillar också grundidéen, snygga och varierade harmisar och cool text. Stämmorna på slutet sitter som en smäck (don't put Lucy in the corner) fin "snutt" kanske kunde få förekomma oftare?  :)
/Roffe H
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Gillar också grundidéen, snygga och varierade harmisar och cool text. Stämmorna på slutet sitter som en smäck (don't put Lucy in the corner) fin "snutt" kanske kunde få förekomma oftare?  :)
/Roffe H
Nånstans gillar jag den ändå men det här var ett experiment ur en massa perspektiv. Jag utgick från textsnutten Dont put Lucy in the corner som i sig är en travestering av Patrik Swayzes Nobody place baby in the corner. Distguror skulle bara med, ingen dominant återgångsharmoni och trummorna frampetade. Den svenska texten som jag ungefär ville ha med kördes via Google Translate och efter aningens tillrättalägganden funkar den något sånär. Den största missen är att kompet upptäckte jag var en kopia av Heavens Door och eftersom Axl Rose sjungit den försökte jag mig på en sång konstruerad i munhålan utan magstöd för att riktigt stöka till det la jag ett saxparti som solo något jag verkligen inte behärskar ja sa jag det låten skulle vara refränglös också! HVete sjutton varför jag gör sådana här korkade grejer och låten kommer aldrig lämna halvfärdiga gissar jag. Det finns säkerligen 1000 sätt att hylla feminismen detta var ett sätt men harmoniskt ett riktigt bottennapp.
Men nånstans gillar man ju delar av det man gjort dock lite svårt att finna i denna här :lol:
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Cool text!

Jag tycker den växte med sången och texten.Några ord känns forcerande/stressande,lite för många ord - men du får ihop det ändå.
Hittar inga direkta förbättringsförslag i övrigt förutom det.Jag tycker mixen blev behagligare att lyssna på då du lättade på distguran.

"Don´t put Lucy in the corner",ja jag håller med Roffe.Det skulle funka mitt i låten en gång sedan så körar du ut låten med det - done.
Små likhetstecken med Dylans låt tycker jag.Man anar den i "Don´t put..."Men hade du inte nämnt det så hade det passerat obemärkt :)

Gott jobbat så här långt.

Mike


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Nu fick låten struktur när sången kom på! Inledningen är lite "plötslig", känns klippt.
Tycker versrytmen i texten haltar ibland och du får liksom "slänga in"
kvarvarande ord i strofen. Försök få till en jämnare versrytm för bättre flyt.
Även musiken "snubblar" lite ibland. Tror det kan vara basen som rör till det en aning...
Tycker hi-hat:en kunde ersättas av en ride i mellanpartiet. Den känns
lite jobbig i längden. Håller också med andra om att "Don't put Lucy in the corner"
kunde förekomma på lite fler ställen i låten. Det partiet gillar jag bäst!
Ursäkta om jag låter väldigt gnällig, men dessa detaljer är ju inget som du inte fixar.  :)
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Plinka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 000
  • Peace, Love and Missunderstanding
    • Visa profil
    • YogaDansa
Intressant och coolt arr, samt texten då  ;) Introt ät häftigt och trumpartiet.
Vad gäller "snubblandet " i texten, tor jag framför allt det är på rad tre "they usually..." eller vad det var, annars klarar du det bra trots att det är många ord.
Hör denna för första gången nu, och får en känsla av att du behöver jobba lite mer på rummet, sången kanske behöver lite mer eller annorlunda reverb för att höra ihop med arret, fast det är ju också skönt att höra dina ord så tydligt som man gör här, men det är ändå mina reflektioner. :)
Plinkar på en låt...


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Ny version där jag har bytt bort saxen till en timid guraslinga, rensat bland hi-hatslagen, slängt in "refrängen" mitt i allt etc. jag var själv väldigt tveksam till detta alster men tycker att det låter ganska bra nu?!!
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Jag skall lyssna Eddi då jag återvänder från vildmarken :)


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Nu börjar jag också gilla låten. Hade svårt för den från början då jag tyckte mycket var rörigt men nu finns sköna grejer här!
Det är något mellanparti där jag vill att det är mer driv och mer tajt spel men det kanske kommer.
Det är delen efter ett par minuter, jag tänker på.
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Tjolla Eddi!
Must listen och kommer in i "Lucy in he sky with diamonds", du satt Lucy in the corner.
Vår lyssningsgrupp diggade progressiviteten i låten (va fan de nu sen betyder)....
VI GILLAR!

h.    johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Jag skall lyssna Eddi då jag återvänder från vildmarken :)
Måste vara lång väg från vildmarken :lol:

Nu börjar jag också gilla låten. Hade svårt för den från början då jag tyckte mycket var rörigt men nu finns sköna grejer här!
Det är något mellanparti där jag vill att det är mer driv och mer tajt spel men det kanske kommer.
Det är delen efter ett par minuter, jag tänker på.
Ok kul att du som jag börjar göra lite omvärderingar :lol:

Tjolla Eddi!
Must listen och kommer in i "Lucy in he sky with diamonds", du satt Lucy in the corner.
Vår lyssningsgrupp diggade progressiviteten i låten (va fan de nu sen betyder)....
VI GILLAR!

h.    johan
Jag visste väl att den skulle slå internationellt - tack för det Mahan :D
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Gillar att du lagt in "Don´t put Lucy in the corner" mitt låten också, satt fint där. Det artar sig, bara att jobba vidare och visst blir det nå´t....  :D
/Roffe H
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Då skall vi se Eddi,jag har svårt att lyssna på andras alster i den strömlösa världen där ute i stugan.Men nu är jag på plats en stund  :)

Ja helt klart,det tar sig.Lite mer delay/reverb på sången kan jag önska..

Highaten är jobbig i 16delar under intro/inledning.Sedan går den hela låten hör jag då jag tar på mig lurarna förutom några korta sträckor.Kantslag under intro/inledning förslagsvis eller några "pyystramp"..Trummorna känns hårdrock men du lirar en visa typ..
Stämman du har på "reffen lucy in the.." Måste du sätta tight och den får inte gå upp högre i volym på sluttampen..S Y N K A
Lite småputs alltså i sången och storputs på trummorna så blir det här en fin liten sak.
I övrigt så glider allt igenom men jag fastnar på trummorna och får inte den där rätta helhetsbilds feelingen som jag behöver..Men det är ju jag det.

Gnällig måndags gubbe med motorsågen igång :D

Liten sido fotnot:
Vi lirade en gång,runt 1990 skulle jag tro,med en trummis från tornedalen på ett större gig på LTU.Killen gjorde det han skulle då vi repade in 30-40 låtar ett par veckor före giget,dock utan att övertyga.Men vår ordinarie trummis var bortrest så vi testade lite nytt blod då vi redan tackat ja till spelningen..När vi skulle lira livegiget så smyg drog han i sig en kvarting explodera för att "coola ned nerverna"som han uttryckte sig..Det var lynchstämning i bandet efter den spelningen.Killen överlevde vad jag vet,fast jag såg aldrig mer till honom  :ph34r: :lol: Det finns mer om detta men det håller jag på.

Mike


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
Lite väl Murrig ljudbild, tror att basen stökar till det lite, trummorna alldeles för överkomprimerande, blir inget flyt i trumme-lummande då...
Det döljer sig en skön låt bakom allt, försök lätta upp lite på trummor och EQ:a basen lite distinktare, så sitter den. B)
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Ok jag har tagit till mig en del av synpunkterna andra har jag helt negligerat :D så en ny mix blev till av denna udda låt som jag lägger  in på färdiga dessutom, vilket jag aldrig trodde,men jag tycker den har passerat kvalitetssäkringen på nåt sätt ändå......?
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Det finns några myspysiga grejer i låten. Kommer att tänka på Rolling Stones och Mick Jagger vid något tillfälle under lyssningen. Tror att låten, som var en idé men faktiskt blev en låt, skulle vinna på att ha mer driv i gitarr(er) och kanske en livetrummis. Nåja nu är den färdig och det är dags att dra vidare. Nästa helg kanske det blir en ny låt?
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Airikr

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 43
    • Visa profil
Du har gjort massor av sköna låtar men det här är inte min Eddi-favorit, inte den stilen jag gillar kort och gott. Du vet vilken min favvo är och det håller än  ;)
Däremot så är jag galet förtjust i introt och kör det på repeat  :wub:

Tjo!  :)


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Tycker det låter bra, färdig? absolut...dags att gå vidare.  :)
/Roffe H
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Det finns några myspysiga grejer i låten. Kommer att tänka på Rolling Stones och Mick Jagger vid något tillfälle under lyssningen. Tror att låten, som var en idé men faktiskt blev en låt, skulle vinna på att ha mer driv i gitarr(er) och kanske en livetrummis. Nåja nu är den färdig och det är dags att dra vidare. Nästa helg kanske det blir en ny låt?
Jo nog kunde man ha mer driv alltid men det är en mellanlåt så vi släpper den och hoppas det blir en bra låt i helgen istället :D

Du har gjort massor av sköna låtar men det här är inte min Eddi-favorit, inte den stilen jag gillar kort och gott. Du vet vilken min favvo är och det håller än  ;)
Däremot så är jag galet förtjust i introt och kör det på repeat  :wub:

Tjo!  :)
Aha introt ja jag tänkte på dig då :lol: Eagle finns inte med på den "nya" skivan men dra gärna ner den och se om du kan finna nåt du gillar där. Tack för tyck Airikr :D

Tycker det låter bra, färdig? absolut...dags att gå vidare.  :)
/Roffe H

Jepp dags att vandra vidare - tack för återlyssning Roffe :D
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
SNygg låt! Relativt bra proddat också.

HAr inget konstruktivt att komma med, m a o en helt oanvändbard respons.
https://soundcloud.com/user7789882